ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اژدها پرنده مکانیکی پهپاد ماژولار
علمی

اژدهای پرنده مکانیکی؛ یک کار تیمی از پهپادهای ژاپنی [تماشا کنید]

گروهی از محققین دانشگاه توکیو ژاپن موفق به توسعه پهپادهای کوچکی شده اند که می توانند با متصل شدن به هم یک اژدهای پرنده مکانیکی را بسازند. جالب است بدانید که این اژدهای پرنده قابلیت ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

گروهی از محققین دانشگاه توکیو ژاپن موفق به توسعه پهپادهای کوچکی شده اند که می توانند با متصل شدن به هم یک اژدهای پرنده مکانیکی را بسازند.

جالب است بدانید که این اژدهای پرنده قابلیت گرفتن شکل های مختلفی را داراست و جالب تر آن که به صورت کاملاً خودکار و با توجه به فضایی که قصد عبور از آن را دارد، شکل مناسب را به خود خواهد گرفت.

این ربات ماژولار که خود از ربات های کوچک تر ساخته شده، یادآور اژدهای پرنده سنتی ژاپنی ها است که در افسانه ها و نقاشی ها و حتی جشن های این کشور به وفور مشاهده می شود. اژدهای رباتیک مورد بحث گرچه هنوز انعطاف و چابکی آن اژدهای افسانه ای را ندارد، اما از لحاظ تکنولوژیک یک دستاورد بزرگ به حساب می آید.

چنین یافته ای می تواند منجر به تولید ربات هایی شود که قادر هستند با تغییر شکل از سخت ترین و تنگ ترین مسیرها عبور کرده و ماموریت های غیر ممکنی را به خصوص در حوزه امداد و نجات به انجام برسانند.

طبق اعلام تیم طراح، ربات DRAGON می تواند تا ۱۲ ماژول مستقل را میزبانی کند و این ربات ها علاوه بر کاربری های قبلی قادر هستند تا خود به یک بازوی رباتیک و یا بخشی از یک جزء رباتیک بزرگتر تبدیل و اقدام به انجام برخی کارها از جمله جابجایی اجسام کنند.

محققین ژاپنی در نظر دارند تا با توسعه تکنولوژی ماژولار خود برای ربات ها بتوانند مجموعه هایی بزرگتر و پیچیده تر را چه برای پرواز در آسمان و چه حرکت بر روی زمین بسازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی