ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین اسمارت فون 5G هواوی تا ژوئن 2019 از راه می رسد

هواوی این حقیقت را از هیچکس نپوشانده که قصد دارد در زودترین زمان ممکن، تکنولوژی 5G را به بازار موبایل های هوشمند بیاورد. اما این کمپانی چینی اخیراً یک قدم رو به جلو برداشته و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

هواوی این حقیقت را از هیچکس نپوشانده که قصد دارد در زودترین زمان ممکن، تکنولوژی 5G را به بازار موبایل های هوشمند بیاورد. اما این کمپانی چینی اخیراً یک قدم رو به جلو برداشته و تاریخ دقیق بهره گیری از این تکنولوژی را اعلام کرده است.

بنابر سخنان اریک شو، مدیرعامل هواوی در کنگره جهانی موبایل شانگهای، نخستین راهکاری های تجاری و چیپ های 5G موبایل، تا مارس 2019 آماده خواهند شد. بعد از این، طی دو ماه و تا ماه ژوئن همان سال می توان منتظر اسمارت فون های مبتنی بر 5G بود. گفتنی است که به خاطر زمان بندی فشرده هواوی، پرچمدار سال 2019 این کمپانی، یعنی هواوی P30 قادر به پشتیبانی از تکنولوژی شبکه نسل بعد نخواهد بود. با این حال، از آن جایی که اسمارت فون میت 30 تا اکتبر 2019 از راه نخواهد رسید، می تواند نخستین پرچمدار چینی ها با پشتیبانی از 5G باشد.

هواوی هم اکنون انتظار دارد که مشکلات نهایی تکنولوژی 5G در زمینه تاخیر و اتصالات شبکه تا پایان سال جاری میلادی برطرف شوند و در این صورت، پروسه توسعه چیپ ها با سرعت بیشتری دنبال می شود. مدیرعامل هواوی ضمناً باور دارد که 5G تاثیری چشمگیر در رشد واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد داشت؛ هرچند که چینی ها هنوز از برنامه هایشان برای ورود به این حوزه سخنی به میان نیاورده اند.

در نهایت باید افزود که با توجه به برنامه ریزی هواوی برای عرضه اولین اسمارت فون مبتنی بر 5G طی ژوئن 2019، به نظر می رسد که برای نخستین بار شاهد این تکنولوژی در موبایلی میان رده خواهیم بود. هرچه نباشد نخستین چیپست پرچمدار 5G هواوی، کایرین 1020 خواهد بود که تا پیش از عرضه خانواده میت 30 راه خود را به بازار باز نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی