ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل سفارش 2 الی 4 میلیون پنل نمایشگر OLED به ال جی داده است

درست مثل آیفون X سال گذشته، تامین بخش اعظمی از پنل های نمایشگر آیفون نسل بعدی X Plus قرار است برعهده کمپانی سامسونگ باشد. با این حال بنابر گزارش تازه خبرگزاری بلومبرگ، اپل در تلاشی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۶

درست مثل آیفون X سال گذشته، تامین بخش اعظمی از پنل های نمایشگر آیفون نسل بعدی X Plus قرار است برعهده کمپانی سامسونگ باشد. با این حال بنابر گزارش تازه خبرگزاری بلومبرگ، اپل در تلاشی برای کاهش اتکای خود به سامسونگ، ال جی را به عنوان تامین کننده ثانویه خود برگزیده است.

اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، کمپانی اپل سفارش 2 الی 4 میلیون پنل نمایشگر OLED را برای دیوایسی نامشخص به ال جی داده است؛ در میان آیفون هایی که اپل برای عرضه آنها طی سال جاری میلادی برنامه ریزی کرده، مدل X Plus محتمل ترین گزینه برای تجهیز به پنل های ال جی به نظر می رسد. در واقع اوایل سال 2018 در اخبار خوانده بودیم که ال جی امسال تولید پنل هایی 6.5 اینچی را برای اپل برعهده خواهد گرفت.

گفته می شود که هدف غایی ال جی، تبدیل شدن به تامین کننده واحد آیفون های اپل است. اما در حال حاضر، ظرفیت های تولیدی کم ال جی، کمپانی کره ای را از رسیدن به جاه طلبی هایش بازداشته اند و اپل هم سفارشی نسبتاً اندک را به آنها سپرده است. گذشته از این موضوع اما به نظر می رسد که اپل از همکاری با ال جی استقبال می کند؛ زیرا این شراکت می تواند اتکا به سامسونگ را کاهش داده و از طرف دیگر، آتش رقابت در بازار پنل های نمایشگر OLED را شعله ور کند. همین رقابت در نهایت به استفاده گسترده تر از این پنل های نمایشگر در بازار موبایل های هوشمند و نیز کاهش قیمت شان منجر خواهد شد.

در گزارش ها آمده که با افزایش ظرفیت تولیدات ال جی، اپل هم نمی نگاهی به وضعیت این تامین کننده خواهد داشت. ناگفته نماند که ال جی طی ماه های آتی، باید در دو مرحله چراغ سبز اهالی کوپرتینو را دریافت کنید؛ نخستین فاز طی ماه آتی میلادی شکل عملیاتی به خود خواهد گرفت. دلیل این مسئله، سرمایه گذاری 2.7 میلیارد دلاری اپل در یکی از خطوط تولید پنل های OLED ال جی است. اگر ال جی سرعت پیشرفتی مطابق میل اپل داشته باشد، میزان سفارش ها شاید به مراتب بیشتر از این افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی