ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زنگ خطر برای گوگل مپس؛ اپل اپلیکیشن نقشه و مسیریاب خود را متحول می‌کند

بیایید با هم رو راست باشیم، اپلیکیشن نقشه اپل تا امروز در مقایسه با رقبایی مثل گوگل مپس و ویز، بیشتر به یک جوک شبیه بوده. اما خوشبختانه قرار نیست که این موضوع تا ابد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

بیایید با هم رو راست باشیم، اپلیکیشن نقشه اپل تا امروز در مقایسه با رقبایی مثل گوگل مپس و ویز، بیشتر به یک جوک شبیه بوده. اما خوشبختانه قرار نیست که این موضوع تا ابد ادامه پیدا کند.

به گزارش تک کرانچ، شرکت کوپرتینویی به طور جدی برای متحول کردن اپلیکیشن نقشه خود دست به کار شده و قصد دارد که تا سال آینده برنامه‌های خود را عملی کند. اپل در همین راستا گردآوری دیتا برای نقشه‌برداری را از همین حالا آغاز کرده است.

دیتایی که از آن صحبت می‌کنیم، طی هفته‌های آینده برای تست در دسترس جمع محدودی از کاربران قرار می‌گیرد. کاربران ساکن سن فرانسیسکو و Bay Area در ایالات متحده که بتای iOS 12 را دریافت کرده‌اند، جزو نخستین افرادی خواهند بود که به نقشه جدید اپل دسترسی پیدا می‌کنند.

اپل مپس قدیمی در کنار اپل مپس جدید

به گزارش تک کرانچ، نقشه اپل تا پایان پاییز سال جاری تمام کالیفرنیای شمالی را تحت پوشش قرار خواهد داد و پس از انتشار نسخه نهایی iOS 12 این تغییرات در اختیار کلیه کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین اعلام شده که سایر ایالت‌های آمریکا طی سال آینده و «به تدریج» نقشه‌های جدید خود را دریافت خواهند کرد.

اپلیکیشن نقشه اپل نخستین بار در سال 2012 برای دیوایس‌های آیفون منتشر شد، و از آن روز تا حالا از دیتای شخص ثالث برای طراحی و گسترش نقشه‌ها استفاده می‌کرد. اما حالا با سرمایه‌گذاری کلان کوپرتینویی‌ها، قرار است که دیتای نقشه تماما توسط خود اپل تهیه شود.

مطابق گزارشات، اپل مپس جدید برای جمع‌آوری دیتا به دو منبع تکیه می‌کند: یکی ون‌های مجهز به سنسور که سال‌هاست در جاده‌های ایالات متحده مشغول حرکت و تصویربرداری‌اند و دیگری دیوایس‌های آیفون. در این حالت احتمالا از اطلاعات سفرهای کاربران (در صورتی که نقشه اپل را باز کرده باشند) استفاده خواهد شد.

نقشه‌های جدید اپل بر خلاف گذشته جزئیات بیشتری را به نمایش کاربران می‌گذارند. به طور مثال، همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید مناطق جنگلی و پارک‌ها حالا در نقشه واضح‌تر شده‌اند و آبراهه‌ها با دقت بیشتری به نمایش در می‌آیند. همچنین خیابان‌های اصلی و فرعی را می‌توانید با جزئیات بیشتری ببینید و اطلاعات را آسان‌تر مطالعه کنید.

به گزارش تک‌کرانچ، اپل حدود چهار سال است که برنامه تغییر و تحول اپلیکیشن نقشه خود را استارت زده تا بتواند در آینده رقابت نزدیک‌تری با اپلیکیشن نقشه گوگل داشته باشد. اما باید منتظر ماند و دید که اپل در رسیدن به این هدف چقدر موفق خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۹ تیر ۱۳۹۷

    اپل کاسب مگر فقط شیپیل های خودش رو بتونه سیر بکنه

    • noisymind
      noisymind | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

      تو هم برو برای گوگل مپست پول بده شوکولات!

مطالب پیشنهادی