ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

داد و ستد روان گردان ها با بیتکوین
تکنولوژی

یکی از بزرگ ترین شبکه های فروش داروهای روان گردان در دارک وب متلاشی شد

در سال ۲۰۱۷ که بهای پول های دیجیتالی به رکوردهای تازه ای دست پیدا کرد و بحث و تبادل نظر در رابطه با انقلاب بلاکچین به راه افتاد، یکی از موارد اصلی کاربردهای این پول ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۰

در سال ۲۰۱۷ که بهای پول های دیجیتالی به رکوردهای تازه ای دست پیدا کرد و بحث و تبادل نظر در رابطه با انقلاب بلاکچین به راه افتاد، یکی از موارد اصلی کاربردهای این پول ها نیز به دست فراموشی سپرده شد و آن چیزی نبود جز خرید دارو و مواد مخدر. در روز پنجشنبه گذشته که نیروهای پلیس آمریکا یک حلقه داد و ستد داروهای روان گردان را منحل کرده و میلیون ها دلار ارز دیجیتال آن را مصادره کردند، بار دیگر کاربرد دیگر این پول ها را به مردم یادآوری کردند.

در جریان این عملیات پلیس اروپا اعلام کرد که با همراهی پلیس اسپانیا و اتریش توانسته یک گروه تبهکار را که از سال ۲۰۱۲ در دارک وب فعالیت داشته و داروهای روان گردان را خرید و فروش می کرده از هم متلاشی کند. در جریان این عملیات دو آزمایشگاه ساخت داروهای روان گردان کشف و شناسایی شد و ۸ فرد فعال در آنها نیز دستگیری شدند. یوروپل اعلام کرده که در این عملیات بالغ بر ۸۰۰ هزار داروی روان گردان LSD کشف و ضبط شده است.

داروهای روان گردان

در بیانیه اخیر پلیس اروپا آمده است که به دنبال این عملیات توکن های بیتکوین، IOTA و  lumen به ارزش بیش از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از تبهکاران به دست آمده که البته در جای دیگر ارزش این پول ها را برابر با ۵.۲۵ میلیون دلار عنوان کرده است. در ابتدای امر تصور می شد که این اختلاف در مبالغ کشف شده به خاطر قیمت متغیر بیتکوین باشد اما از آنجا که تنها ۵۱۰ بیتکوین در میان پول های ضبط شده وجود داشته این تفسیر منطقی به نظر نمی رسد و البته پلیس اروپا هنوز توضیحات جامعی در این باره ارائه نداده است.

در مقابل یوروپل اعلام کرده که سازمان تبهکار متلاشی شده از طریق دو صفحه که صرفا با دعوت نامه امکان حضور در آنها وجود داشته داروهای تولیدی اش را به مشتریانی در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا از طریق دارک وب می فروخته و محموله ها را از طریق پست عادی به دست مشتریانش می رسانده.

البته اولین باری نیست که ابزارهای رمزگذاری ناکارامدی شان را به اثبات می رسانند چراکه چندی پیش وزارت دادگستری آمریکا از کشف و ضبط ۲۰ میلیون دلار پول مجازی خبر داد که از فروشندگان فعال در دارک وب به دست آمده.

شاید به خواندن این مطللب علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۹ تیر ۱۳۹۷

    چ ربطی ب عکس داره

مطالب پیشنهادی