ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

تقلیدی دیگر از تلگرام؛ امکان تبدیل گروه های واتس اپ به کانال فراهم شد [به روزرسانی]

صبح امروز واتس اپ مکانیزم کنترلی تازه ای را برای مدیران گروه ها ارائه کرد که به موجب آن ادمین ها می توانند با اعمال محدودیت هایی، مجوز ارسال پیام در گروه ها را صرفا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۸

صبح امروز واتس اپ مکانیزم کنترلی تازه ای را برای مدیران گروه ها ارائه کرد که به موجب آن ادمین ها می توانند با اعمال محدودیت هایی، مجوز ارسال پیام در گروه ها را صرفا به خود محدود نموده و به بیانی، گروه های واتس اپ را به کانال تبدیل نمایند. در حال حاضر گروه های فعال در این پیام رسان می توانند تا ۲۵۶ عضو داشته باشند.

با این رویکرد شاهد تغییراتی چشم گیر در ماهیت عضویت در گروه های واتس اپ خواهیم بود و این فوروم های مجازی از محلی برای گفتگو میان اعضا به جایی برای دریافت بیانه های مختلف (از مدارس یا گروه های کاری و غیره) بدل می شوند.

این قابلیت جدید را می توان تازه ترین گام یکی از زیرشاخه های فیسبوک برای اعطای کنترل بیشتر به مدیران گروه ها قلمداد نمود.

ماه گذشت واتس اپ مجموعه ای از امکانات جدید دیگر را هم در اختیار کاربرانش قرار داد که از امکان اضافه کردن توضیحات تکمیلی در خصوص اهداف، موضوعات قابل بحث و دستورالعمل های عضویت در گروه ها توسط ادمین ها گرفته تا همیشگی شدن عضویت ادمین ها در گروه هایی که خودشان راه اندازی کرده اند را شامل می شود.

لازم است اشاره کنیم این پیام رسان رمزگذاری شده متعلق به فیسبوک هم اکنون ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه در هند دارد و پیشتر به خاطر آنکه به بستری برای انتشار خبرهای کذب و دشمنی با اقلیت های قومی و مذهبی در خاک هند بدل شده بود مورد انتقاد شدید قرار داشت و چه بسا همین مساله عامل ارائه به روز رسانی اخیر باشد.

گروه های واتس اپ

انتقادها علیه واتس اپ در هند خصوصا اوایل همین هفته شدت گرفت؛ یعنی زمانی که شایعه شد گروهی ۵۰۰ نفره در ایالت Madhya Pradesh لباس هایی شبیه متکدیان بر تن کرده و به عابرین پیاده حمله می کنند تا اعضای بدنشان را به سرقت ببرند. این خبر کذب بلافاصله در گروه های واتس اپ دست به دست شد و در نهایت گروهی ۵۰ الی ۶۰ نفره را تهییج کرد تا به دو مرد بیگناه (از بیم آنکه مبادا آن دو مرد از اعضای قاچاق اعضای بدن انسان باشند) حمله کرده و آنها را به قتل برسانند. پلیس برای پیدا کردن عاملین انتشار این خبر کذب به گروه های واتس اپ پیوست و در ادامه دریافت که سه مرد این کار را انجام داده اند و در نهایت نیز آنها را دستگیر کرد.

شاید به خواندن این مطالب علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • دفاع دیجیتالی
    دفاع دیجیتالی | ۹ تیر ۱۳۹۷

    از مدیران واتساپ خواستارم که این نرم افزارو شبیه تلگرام نکنن.اگه این کارو بکنن اینو هم فیلتر می کنن

  • aqamorisny
    aqamorisny | ۹ تیر ۱۳۹۷

    واقعا حیف که تلگرام مسدود شد ׃ا

مطالب پیشنهادی