ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی موبایل به فعالیت های خود در خاورمیانه و آفریقا پایان خواهد داد [به روزرسانی]

بنابر توییتی تازه از سوی ایوان بلس، افشاگر نام آشنای حوزه تکنولوژی، سونی موبایل به دنبال کاهش فعالیت های جهانی خود است. اگرچه این کمپانی ژاپنی هنوز بیانیه ای در این رابطه منتشر نکرده، بلس ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۵

بنابر توییتی تازه از سوی ایوان بلس، افشاگر نام آشنای حوزه تکنولوژی، سونی موبایل به دنبال کاهش فعالیت های جهانی خود است. اگرچه این کمپانی ژاپنی هنوز بیانیه ای در این رابطه منتشر نکرده، بلس می گوید که سونی موبایل فعالیت ها و دفاتر خود در خاورمیانه، ترکیه و آفریقا را تا اکتبر امسال تعطیل می کند.

اسمارت فون های سونی به صورت معمول به خاطر طراحی از مد افتاده و کمپین های تبلیغاتی ضعیف مورد انتقاد فراوان قرار می گیرند؛ و این شاید یکی از دلایل سهم بسیار کم کمپانی از بازار موبایل های هوشمند باشد. با این همه، موبایل های سونی معمولاً کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و با قابلیت های متفاوتی که ارائه می کنند، فن بیسی کوچک اما وفادار برای خود دست و پا کرده اند.

اما وقتی ادعای بلس را کنار اخبار اخیر (مانند وقتی که سونی فروش ضعیف اکسپریا را ناشی از اشتباهات خود دانست) می گذاریم، به نظر می رسد که واحد سونی موبایل در سال 2018 دچار تغییراتی اساسی خواهد شد. سونی احتمالاً می خواهد تمرکزی دوباره روی فعالیت هایش در حوزه موبایل داشته باشد و همه چیز را به گونه ای پیش ببرد که قادر به جلب رضایت مشتریان وفادار باشد.

احتمال دیگر اینست که سونی با خروج از بازارهایی که موبایل های پرچمدار در آنها به اندازه میان رده ها و اقتصادی ها پرفروش نیستند، بخشی از هزینه های اضافه خود را کنار بگذارد. اما احتمال نهایی که باید امیدوار بود واقعیت نداشته باشد نیز اینست که سونی موبایل به آرامی در حال از دست دادن آخرین قطرات خون باقی مانده در بدنش است و شاید به زودی، تمام فعالیت های خود را به کل متوقف کند.

البته اگر سونی موبایل واقعا در وضعیتی بسیار وخیم باشد، باز هم تشخیص این موضوع براساس اخباری که از سوی کمپانی منتشر می شوند سخت است؛ مثل اعلام قیمت 999 دلاری موبایل اکسپریا XZ2 پریمیوم. شاید اگر سونی موبایل هایش را با قیمت منطقی تری روانه بازار می کرد، امروز مشغول صحبت درباره احتمال اتمام فعالیت هایش نبودیم.

به روزرسانی

مسئولان سونی از بازبینی نمایندگی های موبایل خود در آفریقا، اروپا و خاورمیانه خبر داده اند که به تعدیل یا تعطیلی کامل برخی مراکز منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pars
    pars | ۹ تیر ۱۳۹۷

    عاقبت بروز نبودن و مطابق بازار و سلیقه ی بازار پیش نرفتن و قیمت های کذایی گذاشتن و در کل گوشی درست حسابی تولید نکردن همین میشه

  • OLD
    OLD | ۹ تیر ۱۳۹۷

    طعم لذیذ دزدی و چپوندن گوشی ها به قیمت های دو سه برابری به مردم رفته زیر زبونشون حالا حالاها حتی با ارز 4200 حاضر به کاهش قیمت ها نیستن

    • فواد قبله
      فواد قبله | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

      چه ربطی داره؟

  • مهدی
    مهدی | ۷ تیر ۱۳۹۷

    حیف شد نتونست با دیگران رقابت کنه!

مطالب پیشنهادی