ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزارت ارتباطات در برابر وزارت صنعت، ماجرای شفاف سازی با عقل خدادادی

وزیر صنعت،معدن و تجارت «محمد شریعتمداری» در آخرین نشست خبری خود به انتقاد از اقدام وزیر مبنی بر منتشر ساختن لیست ارز بگیران دولتی پرداخته و آن را زیر سوال برده و البته جوابیه‌ای نیز ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۴

وزیر صنعت،معدن و تجارت «محمد شریعتمداری» در آخرین نشست خبری خود به انتقاد از اقدام وزیر مبنی بر منتشر ساختن لیست ارز بگیران دولتی پرداخته و آن را زیر سوال برده و البته جوابیه‌ای نیز از جهرمی دریافت کرده که منجر به یک کنش سیاسی بین دو وزارتخانه شده است.

«محمد شریعتمداری» رسما اعلام کرده دستور رئیس جمهور را که بعد از شفافسازی وزیر ارتباطات به کلیه دستگاه‌ها ابلاغ شده اجرا نمی کند:

«نمی‌توانیم اسامی ثبت سفارش‌کنندگان با دلار دولتی را منتشر کنیم، با عقل خدادادی مان به صلاح اقتصاد تصمیم خواهیم گرفت.عمل وزیر ارتباطات خوب نبود و باعث به هم ریختگی بازار شد؛ کار خوبی نبود که من آن را تکرار کنم.»

شفاف سازی با عقل خدادادی

بعد از این صحبت وزیر جوان نیز ساکت ننشسته و توییتی را با کنایه حرف‌های شریعتمداری در فضای مجازی منتشر کرده که دست به دست بین کاربران می‌چرخد و هشتگ‌هایی موسوم به #عقل_خدادای و #شفاف_سازی را راه انداخته است:

«با "ایمان قلبی" که بر پایه "عقل خدادادی" است، می‌گویم: فساد، موریانه و عامل بی‌ثباتی اقتصاد کشور است. بخش خصوصی پاک‌دست از انتشار لیست ارز بگیران حمایت کرده و خواهد کرد. باید به جنگ اقتصاد رانتی رفت.»

شفاف سازی با عقل خدادادی

سرآغاز این درگیری بین دو وزارتخانه به چندی پیش برمی‌گردد که «شهرام میرآخورلو» در گفتگوی خبری تلویزیون،  اقدامات شفافسازی وزیر ارتباطات را زیر سوال برد و در پاسخ به مجری برنامه گفت که مشخص نیست لیست منتشر شده دقیق و درست باشد.

هفته پیش و در پی تعطیل و اعتراضات کسبه پاساژ علاءالدین و چارسو به دلیل بالارفتن قیمت ارز در بازار آزاد، وزارت ارتباطات لیستی از شرکتهایی که با دلار ۴۲۰۰ تومانی اقدام به واردات موبایل و لوازم جانبی به ایران کرده بودند منتشر کرد که به موجب آن مشخص شد میلیون‌ها یورو از ارز وارداتی تخصیص شده به این شرکت‌ها سرنوشت مشخصی نداشته‌اند. دولت می‌گوید بعضی از این شرکت‌ها ارز دولتی گرفته‌اند ولی کالاها را به قیمت بازار آزاد فروخته‌اند و بازرسی‌ها در این باره هنوز ادامه‌ دارد. بعد از اقدام وزیر به دستور حسن روحانی قرار شد تا همه صنایع چنین لیست مشابهی را منتشر کنند و حالا وزیر صنعت می‌گوید که این وزارتخانه این کار را انجام نمی‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • امیرعباس میرعمادی
    امیرعباس میرعمادی | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    وزیر . . . .فقط جهرمی مااااه

  • molavy
    molavy | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    عقل خدادادی رو آگهی کنید. زیرش هم بنویسید فابریک ،نو نو نو. حداقل یکی بگیره استفاده کنه

  • Mr. Mohammad
    Mr. Mohammad | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    داداش yosof
    این رییس جمهوری که شما داری ازش بد میگی و انتخابشو به گردن مردم میندازی، کی تایید صلاحیت کرده؟؟؟...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی