ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی بوک ۲۰۱۸
تکنولوژی

گلکسی بوک ۲۰۱۸ سامسونگ با بهره گیری از ویندوز ۱۰ در راه است

تنها اندکی بعد از آنکه کوالکام خبر از معرفی قریب الوقوع گجتی تازه توسط سامسونگ را داد که از چیپست جدید اسنپدراگون ۸۵۰ بهره می برد و سیستم عامل ویندوز ۱۰ را در خود خواهد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

تنها اندکی بعد از آنکه کوالکام خبر از معرفی قریب الوقوع گجتی تازه توسط سامسونگ را داد که از چیپست جدید اسنپدراگون ۸۵۰ بهره می برد و سیستم عامل ویندوز ۱۰ را در خود خواهد داشت، گواهی جدیدی منتشر شده که توسط اداره بازرسی قطعات الکترونیک روسیه صادر گردیده و خبر مربوط به وجود گلکسی بوک ۲۰۱۸ سامسونگ با سیستم عامل ویندوز ۱۰ را تایید می نماید.

این گواهی که نخستین بار در تاریخ ۲۷ ژوئن (مصادف با ششم تیرماه) منتشر شده، مستقیما به محصولی تحت عنوان «تبلت ویندوزی گلکسی بوک» و شماره مدل های احتمالی آن شامل Samsung SM-W737 و SM-W738 اشاره می کند. علاوه بر این، از وجود نسخه های دیگر برای گلکسی بوک سامسونگ نیز حرف هایی به میان آمده که با شماره مدل های SM-W737A، SM-W737N، SM-W737V و SM-W738N به آنها اشاره شده است.

شاید بد نباشد اشاره کنیم که چند هفته پیش کوالکام از ساخت یک گجت ویندوزی خبر داد که از تازه ترین سیستم روی چیپ این شرکت بهره می برد. البته مشخص نیست دستگاهی که گواهی صادر شده توسط اداره روسیه به آن اشاره نموده همان گجتی است که کوالکام و سامسونگ خبر معرفی قریب الوقوعش را داده بودند یا خیر.

چیپست گلکسی بوک ۲۰۱۸ را کدامیک تامین می کند؛ کوالکام یا اینتل؟

از آنجایی که گلکسی بوک دستگاهی است که در وهله نخست به عنوان تبلت مورد استفاده قرار می گیرد (درست مانند سایر گجت های مبتنی بر ویندوز ۱۰ که از چیپست های اسنپدراگون استفاده می کنند) می توان اینطور نتیجه گرفت که گلکسی بوک ۲۰۱۸ سامسونگ همان تبلتی است که کوالکام به آن اشاره کرده بود.

البته روشن است که سامسونگ می تواند درست همان استراتژی سابق را برای ساخت تبلت ها و نوت بوک های ویندوزی اش دنبال کند و از چیپست های ساخت اینتل در گلکسی بوک بعدی خود بهره بگیرد، با این حال گزینه محتمل تر آن است که غول تکنولوژی کره ای به پیروی از Envy X2 اچ پی، گلکسی بوک بعدی خود را هم با چیپست اینتل و هم با چیپست کوالکام ارائه نماید.

در هر صورت اگر بنا شد که سامسونگ گزینه آخر را انتخاب کند بهتر است که تدابیر لازم را برای جلوگیری از سر درگمی کاربرانش اتخاذ نماید و به نحوی در نامگذاری این محصول مشخص کند که از کدام چیپست بهره می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی