ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جدول قیمت واقعی لپ تاپ با ارز دولتی در برابر نرخ روز بازار

بر اساس فهرستی که امروز بانک مرکزی منتشر کرد، ۳۳ شرکت حقوقی و یک شخص حقیقی برای وارد کردن لپ تاپ، ۳۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۲۶ یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند. این در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۵

بر اساس فهرستی که امروز بانک مرکزی منتشر کرد، ۳۳ شرکت حقوقی و یک شخص حقیقی برای وارد کردن لپ تاپ، ۳۵ میلیون و ۸۹ هزار و ۲۶ یورو ارز دولتی دریافت کرده‌اند. این در حالیست که قیمت لپ تاپ در بازار با ارز آزاد محاسبه شده و قیمتی لحظه‌ای پیدا کرده است.

لیست واردکنندگان با ارز دولتی
لیست و جمع مبلغی که شرکت‌های واردکننده لپ تاپ دریافت کرده‌اند.

از سوی دیگر در سال جاری، تعرفه گمرکی واردات لپ‌تاپ نیز کاهش داشته و به ۵ درصد رسیده است که با توجه به نرخ ارز نتوانست عاملی برای کاهش قیمت لپ تاپ در کشورمان شود. درنتیجه اکنون برای رسیدن به قیمت واقعی یا خام این محصول بدون محاسبه سود، باید در کنار این ۵ درصد، ۹ درصد هم مالیات بر ارزش افزوده محاسبه کرد.

در جدول پایین، ابتدا میانگین قیمت روز بازار ایران از مدل‌های پرطرفدارتر برند اپل، دل، ایسر، ایسوس و لنوو مشاهده می‌کنید. سپس قیمت هر لپ تاپ به دلار ذکر شده و با دلار ۴۲۰۰ تومانی نیز محاسبه شده. در ستون آخر، این قیمت با ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۵ درصد تعرفه گمرکی محاسبه شده است.

برای مشاهده لیست در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.

البته باید خاطر نشان کرد که تا اینجا، قیمت ستون آخر بدون در نظر گفتن هزینه‌های جانبی مانند انبارداری گمرک، هزینه ارسال، و سود شرکت‌های مختلفی که آن را به دست خریدار نهایی می‌رسانند در نظر گرفته شده چون میزان سود این شرکت‌ها در هاله‌ای از ابهام است. اما باز هم نمی‌توان توجیه مناسبی برای وجود این شکاف قیمتی بزرگ پیدا کرد، هرچند که مشخص نیست چه میزان از نیاز شرکت‌های واردکننده لپ تاپ با این حجم از ارز دولتی برآورده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • mohamad anvari
    mohamad anvari | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    این مملکت درست بشو نیست , دزد یکی دو تا نیست و مسئولی که دلش به حال کشور و مردم بسوزه پیدا نمیشه , با این همه ثروت و نفت و گاز و .... پولمون از پول افغانستان و سوریه هم که در حال جنگ هستن و هر قسمتشون دست یه گروهه به مراتب بی ارزش تره , ای خداااااا چی به سر ایران و ایرانی اومد !!!!

  • San-Siro
    San-Siro | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    وقتی فعالیت‎ها شفاف نباشند وضعیت همین میشه دیگه!! شرکت لوبیا فروش میاد تو واردات موبایل و سخت‎افزار! پارسال از فروشگاه اینترنتی روژسا لپ‎تاپ Dell XPS 9550 رو گرفتم حدود 6 میلیون. الان رفتم قیمت‎ها رو چک می‎کردم نسل جدیدش شده 17 میلیون!!!! خدایا به کجا داریم میریم؟؟؟؟؟

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    یا خدا!!!!‌مک بوک شده ۱۷ میلیون! والا یه زمونی راحت خریدمش! پارسال شارژرش خراب شد ۷۰۰ تومن پولش شد! الان فکر کنم شارژرش به اندازه پول خود لپ تاپ که دادم قیمت پیدا کرده باشه! بهتره بذارمش توی گاوصندوق? ?

  • Mr NoBody
    Mr NoBody | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    هیچی دیگه تا بیاد برسه دستمون ۵ ۶ تومن میکشن روش

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی