ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه باز هم یک رکورد استثنایی در نوربرگ رینگ ثبت کرد

شهر نوربرگ در ایالت راینلاند-فالتس آلمان میزبان یکی از معروف ترین پیست های جهان است. این پیست که در واقع بخشی از یک مجتمع ورزش‌ های موتوری محسوب می شود، دارای چند قسمت بوده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

شهر نوربرگ در ایالت راینلاند-فالتس آلمان میزبان یکی از معروف ترین پیست های جهان است. این پیست که در واقع بخشی از یک مجتمع ورزش‌ های موتوری محسوب می شود، دارای چند قسمت بوده و مسابقات گوناگونی در بخش های مختلف آن جریان پیدا می کند.

Nurburgring

بخش اصلی پیست نوربرگ یا همان نوربرگ رینگ Nordschleife نامگذاری شده و 20.8 کیلومتر طول دارد. بخاطر وجود پیچ های متعدد و خط مستقیم طولانی، نوربرگ رینگ به یک مکان مناسب برای تست هندلینگ و ارزیابی عملکرد کلی خودروها شده است.

بسیاری از خودروسازان به منظور به رخ کشیدن توانایی محصولات خود، آنها را به نوربرگ رینگ آورده و اقدام به رکوردگیری می کنند. تاکنون عمده رکوردهای ثبت شده در این پیست که به جهنم سبز معروف شده، بالای 7 دقیقه بوده و تنها برخی از مدل های اسپرت و سوپر اسپرت توانسته اند در زمانی کمتر یک دور آن را پشت سر بگذارند.

Mercedes-AMG GT R

برای مثال پورشه  911 GT2 RS رکورد 6:47.25 را ثبت کرده، لامبورگینی هوراکان پرفورمانته نیز موفق به ثبت رکورد 6:52.01 شده است. اما اگر به دنبال بهترین رکورد باشیم، به زمان 6:11.13 خواهیم رسید که در سال 1983 توسط استفان بلوف با خودروی پورشه 956 C بدست آمده است.

Porsche 956

جالب اینکه این رکورد خارق العاده در طول 35 سال گذشته پابرجا مانده و هیچ خودروسازی نتوانسته بود به آن نزدیک شود. اما پورشه که به خاطر ثبت رکوردهای متعدد به نوعی سلطان جهنم سبز به حساب می آید توانسته با ثبت یک زمان فوق العاده استثنایی رکورد خود را بهبود ببخشد.

porsche-919-hybrid-evo-breaks-nurburgring-lap-record (13)

بر اساس برخی گزارش ها، این خودروساز آلمانی اخیرا با سوپر اتومبیل مسابقه ای  919 Hybrid Evo موفق به طی یک دور پیست نوربرگ در عرض تنها 5 دقیقه 19 ثانیه شده است. البته پورشه نسبت به این رکورد دست نیافتنی نیز ناراضی بوده و معتقد است امکان دستیابی به زمان 4:51 نیز وجود دارد.

porsche-919-hybrid-evo-breaks-nurburgring-lap-record (11)

وظیفه هدایت پورشه 919 Hybrid Evo در پیست نوربرگ رینگ بر عهده تیمو برنارد (Timo Bernhardt) بوده است. این راننده معروف پیشتر با همین خودرو توانسته مسابقات لمان را فتح کرده و چند رکورد دیگر در نوربرگ رینگ ثبت کند.

porsche-919-hybrid-evo-breaks-nurburgring-lap-record (11)

با این رکورد دست نیافتنی به نظر می رسد پورشه حداقل برای چند سال دیگر حاکم مطلق جهنم سبز خواهد ماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی