فیل اسپنسر جزئیات تازه‌ای از نسل بعدی اکس‌باکس ارائه کرد

چندی پیش، جدیدترین شماره از مجله‌ی هفتگی فامیتسو در فضای مجازی منتشر شد که یکی از بخش‌های آن به مصاحبه‌ای با فیل اسپنسر، رئیس بخش اکس‌باکس، اختصاص داده شده بود. اسپنسر در این مصاحبه‌ به صحبت‌ درباره‌ی موضوعات مختلفی پرداخت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به آینده‌ی برند اکس‌باکس و همچنین نسل بعدی این کنسول‌ها اشاره کرد.

همان‌طور که اشاره شد، اسپنسر در بخشی از مصاحبه‌ی خود جزئیاتی از نسل بعدی کنسول‌های اکس‌باکس ارائه کرد. او توضیح داد که پروژه‌ی ساخت کنسول‌ نسل بعدی با «محوریت گیمرها» آغاز شده است. در حال حاضر، دو میلیارد نفر در سراسر جهان وجود دارند که بازی‌ها را روی دستگاه‌های مختلف تجربه می‌کنند. در چنین شرایطی، او مایل است تا با ارائه‌ی بهترین و قدرتمندترین سخت افزار برای کنسول‌ها، تجربه‌ای شگفت انگیز را برای این افراد رقم بزند. وی همچنین اضافه کرد هدف از معرفی ایکس‌باکس وان ایکس، خلق تجربه‌ای شگفت انگیز بوده است که حال قصد دارند تا با معرفی نسل بعدی ایکس‌باکس، گام‌‌های بیشتری را در دستیابی به این هدف بردارند.

فیل اسپنسر

تور کیش

اسپنسر در ادامه‌ی صحبت‌های خود اضافه کرد مایکروسافت از مدت‌ها قبل مشغول گفتگو با چندین شرکت‌ سخت افزاری بوده است تا بتواند نوآوری‌های مورد انتظار در معماری‌های نسل آینده را شناسایی کند. او همچنین گفت سفر برای ساخت نسل بعدی کنسول‌ها هم اکنون آغاز شده است و به همین دلیل نیز به‌طور مداوم احتمالات و ایده‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صورت مناسب بودن از آن‌ها در کنسول جدید استفاده کند.

اسپنسر در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با فامیتسو، به موضوع هوش مصنوعی اشاره کرد و از فواید آن گفت. با توجه به صحبت‌های او، از هوش مصنوعی می‌توان برای خلق دنیای بازی‌ها و کاراکترهای زنده و قابل درک استفاده کرد. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند در شبیه سازی چگونگی طی کردن مراحل بازی توسط گیمر و رفع باگ‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

موضوعات صحبت شده در مصاحبه به همین موارد ختم نمی‌شود. اسپنسر در پاسخ به یکی از سوالات پیرامون استریم کردن گفت بسیاری از دو میلیارد نفری که در سراسر جهان به انجام‌ بازی‌های ویدیویی می‌پردازند، از کنسول‌های خانگی استفاده نمی‌کنند. در نتیجه، تلاش برای فروختن دو میلیارد کنسول به آن‌ها در نقاط مختلف نمی‌تواند راه حل مناسبی باشد. سپس به گسترش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه‌های شخصی به منظور انجام بازی‌ها اشاره کرد و گفت علاقه دارد تا برای کاربران این دو پلتفرم بازی‌هایی با عمق و همه جانبگی کنسول‌های خانگی بسازد.

اسپنسر در نهایت نیز به صحبت درباره‌ی همکاری مایکروسافت با بازی سازان ژاپنی پرداخت. او ضمن اشاره به خریداری پنج استودیو‌ بزرگ بازی سازی توسط این شرکت، گفت گیمرها همیشه دنبال بازی‌های بهتر و جذاب‌تر هستند. این اتفاق نیز به آن‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر به این نیاز پاسخ دهند. همچنین در پایان اضافه کرد گیمرها منتظر افزایش‌ در تعداد بازی‌های فرست پارتی باشند.

منبع:
Dualshockers
برچسب ها

مطالب مرتبط

Sea of Thieves‌؛ جانی دوباره برای Rare؟

ریر (Rare) شرکت دوست داشتنی که همه با آن آشنا هستیم چند سال رو به افول را پشت سر گذراند. شرکتی که با عناوینی همچون بانجو-کازویی و گلدن آی می‌شناختیم، بعد از آن که توسط مایکروسافت خریداری شد، دیگر آن استودیوی همیشگی نبود و در سایه فعالیت می‌کرد. مقاله پیش رو ترجمه‌ای است از سایت... ادامه مطلب

بررسی بازی Gears of War 4؛ آشنای غریب

در دهمین سالگرد انتشار محبوب ترین بازی انحصاری اکس باکس، می توانیم چهارمین قسمت گیرز آو وار رو تجربه کنیم. عنوانی که کار خود را با استودیوی باسابقه اپیک گیمز آغاز کرده و حالا در اختیار تمام و کمال مایکروسافت است.نخستین گیرز آو وار در سال 2006 به عنوان یکی از معدود عناوین باکیفیت اکس... ادامه مطلب

آیا بازی های اولین اکس باکس روی اکس باکس وان اجرا خواهند شد؟ اسپنسر پاسخ می دهد

Backward Compability قابلیت جدیدی است که از سوی مایکروسافت و در E3 امسال، معرفی شد و به کاربران اکس باکس وان اجازه می دهد بازی های اکس باکس 360 را به راحتی روی کنسول جدید خود اجرا کنند.پروسه ای که طی می شود تا بازی های نسل پیش روی نسل جدید اجرا شوند پیچیده است... ادامه مطلب

سیستم ابری جدید مایکروسافت؛ آماده برای آینده‌ای فراتر از ایکس باکس

مایکروسافت اولین بازی خود را سال ۱۹۸۱، با نام مایکروسافت ادونچر عرضه کرد. یک بازی MS-DOS که به صورت مستقیم از فلاپی دیسک بوت می‌شد و آغاز ماجراجویی های مایکروسافت در دنیای بازی ها بود. در ۳۷ سال گذشته خیلی چیز ها تغییر کرده و به محض این که این روز ها به فعالیت های... ادامه مطلب

برخلاف PS4 Pro، اسکورپیو عناوین انحصاری را با رزولوشن 4K پردازش می کند

از همان ابتدا هضم شعار «تجربه واقعی گیمینگ با رزولوشن 4K» سخت بود. با وجود این که مایکروسافت و سونی برای بازاریابی بهتر پلتفرم های خود از این جمله استفاده کردند اما به واسطه سخت افزار ضعیف کنسول ها نسبت به رایانه های شخصی، بازیکن ها پیشبینی نمودند صحبت های دو کمپانی تنها حربه تبلیغاتی... ادامه مطلب

برنامه جدید ماهانه الکترونیک آرتز برای کاربران اکس باکس وان؛ با 5 دلار هر چقدر می خواهید بازی کنید

الکترونیک آرتز بعضی از بازی های جدیدش را از طریق سرویسی به نام "EA Access" از طریق اکس باکس وان به صورت ماهانه در اختیار کاربران قرار می دهند. علاقه مندان به این سرویس می توانند علاوه بر پرداخت مبلغ ماهانه اشتراک اکس باکس لایو، 5 دلار اضافه بپردازند تا از ویژگی های این سرویس... ادامه مطلب

نظرات ۲

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x

رمزتان را گم کرده‌اید؟