ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لایت L16
تکنولوژی

فناوری دوربین های 5 تا 9 گانه لایت به گوشی های هوشمند می آید

در سال 2015 بود که دوربین لایت L16 معرفی شد؛ دوربینی با ظاهر عجیب و بهره مند از 16 لنز که نوید ثبت تصاویری قابلی مقایسه با دوربین های حرفه ای DSLR را می داد. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

در سال 2015 بود که دوربین لایت L16 معرفی شد؛ دوربینی با ظاهر عجیب و بهره مند از 16 لنز که نوید ثبت تصاویری قابلی مقایسه با دوربین های حرفه ای DSLR را می داد. اکنون واشنگتن پست گزارش کرده که کمپانی سازنده این دوربین کار روی ایده ساخت یک موبایل دارای دوربین های متعدد را آغاز کرده است.

دوربین L16 می توانست به طور همزمان تصاویر را توسط 10 یا تعداد بیشتری از لنزهای خود و با فاصله های کانونی مختلف ثبت کند و در نهایت این تصاویر را در یک عکس 52 مگاپیکسلی ترکیب نماید.

لایت L16
تصویری از لنزهای دوربین لایت L16

لایت، شرکت سازنده دوربین مورد بحث نمونه های اولیه ای از طرح های مفهومی گوشی خود را به خبرنگاران نشریات مختلف نشان داده؛ گوشی هایی که از 5 تا 9 دوربین در قاب پشتی بهره مند بوده اند. این کمپانی ادعا کرده که طراحی ویژه اش امکان ثبت تصاویری با کیفیت 64 مگاپیکسل را فراهم می آورد، می تواند تصاویر بهتری در نور کم ثبت کند و افکت عمق میدان پیشرفته ای را ارائه دهد.

لایت اعلام کرده که گوشی های هوشمند بهره مند از لنزهای چندگانه در سال جاری میلادی معرفی خواهند شد. البته مورد دیگری که در این بین باید به آن توجه کرد، قیمت تمام شده احتمالاً بالای گوشی های مجهز به این تعداد دوربین است. فراموش نکنیم که لایت برای دوربین L16 خود قیمتی 1950 دلاری را طلب می کرد.

تصویر تیتر مرتبط با دوربین لایت L16 است که سال 1396 طرح های نهایی آن منتشر شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Hossein_Rashnoo
    Hossein_Rashnoo | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    شاید جالب باشد

  • m_sh
    m_sh | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    جالب نیس

مطالب پیشنهادی