ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به قیمت و مشخصات فنی کوپا T210؛ کراس اووری ناشناخته از سرزمین اژدهای زرد

کوپا T210 یک کراس اوور چینی است که به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. این کراس اوور ساخت یک کمپانی چینی به نام «جیانگ نان» است که خود زیرمجموعه ‌ای از کمپانی زوتی ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۱۵

کوپا T210 یک کراس اوور چینی است که به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. این کراس اوور ساخت یک کمپانی چینی به نام «جیانگ نان» است که خود زیرمجموعه ‌ای از کمپانی زوتی (سازنده خودرو های آریو سایپا) به شمار می‌ رود.

این خودرو که در کشور چین به نام Zotye T600 به فروش می‌ رسد، در ایران با تغییراتی در نام به دست مشتری خواهد رسید. البته از نظر ظاهری و فنی هیچ تفاوتی میان کوپا T210 و Zotye T600 وجود ندارد.کوپا T210کوپا T210 را باید برادر دیگر کراس اوور ساخت زوتی به نام دامی یا دامای X5 بدانیم چرا که این دو از نظر طراحی چه در بدنه و چه در کابین شباهت‌ های فراوانی با یکدیگر دارند.

طراحی کوپا T210 در واقع برداشتی از نسل قبلی فولکس واگن توارگ و آئودی Q5 است و با نگاهی دقیق به شکل چراغ‌ ها و فرم کلی بدنه به این موضوع پی خواهیم برد.
نشان کوپا به عنوان زیر شاخه لوکس زوتی شناخته می شود و از طرفی محصولات آن در بازار چین به عنوان خودروهای لوکس، بادوام و پرآپشن شناخته می شوند.

درطراحی کوپا T210 از دو خودرو فولکس واگن توارگ و آئودی Q5 کمک گرفته شده و باید آن را یک معجون چینی از دو خودرو یاد شده بدانیم. در نمای جلو چراغ‌ ها و جلو پنجره به همراه سپر کاملا یادآور نمای جلو فولکس واگن توارگ است و نمای عقب خودرو، به ویژه شکل چراغ‌ ها، نمونه‌ای چینی از آئودی Q5 به شمار می ‌رود.

یکی از نکات منفی طراحی بدنه کوپا T210، رینگ‌ های نسبتا کوچک آن است. فاصله نسبتا زیاد لاستیک‌ ها تا گلگیر، کمی از جذابیت بدنه کاسته است.
کوپا T210 همانند بیرون، در داخل هم طراحی مطلوبی دارد و البته شباهت آن با برادران چینی‌ اش یعنی دامای X5 و X7 غیرقابل انکار است.

در داخل کابین کوپا T210 چند نکته مورد توجه است؛ یکی نمایشگر دیجیتالی صفحه آمپر، نمایشگر بزرگ در مرکز داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و کلیدهای فراوان در بخش‌ های مختلف.وجود دو نمایشگر دیجیتالی بزرگ حس سوار شدن بر یک خودرو لوکس را به شما القا خواهد کرد به ویژه نمایشگر دیجیتالی برای صفحه آمپر که بیشتر در خودروهای گران قیمت دیده می ‌شود.

کیفیت متریال به کار رفته در کابین شامل چوب و چرم و پلاستیک خوب به نظر می ‌رسد اما با توجه به عملکرد نامناسب خودروهای چینی در طولانی مدت و کاهش محسوس کیفیت متریال کابین، باید ببینیم کوپا T210 قادر خواهد بود کیفیت خوب خود را حفظ کند یا خیر.
کوپا T210 از یک موتور 1.5 لیتری توربو بهره می‌ برد که قادر است 156 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ های جلو انتقال پیدا می‌ کند. ضمناً مصرف سوخت کوپا دیفرانسیل جلو برای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 8.3 الی 8.6 لیتر عنوان شده که برای این کلاس عدد قابل قبولی محسوب می‌ شود.ظرفیت باک نیز 60 لیتر است، به علاوه سطح استاندارد آلایندگی یورو 5  نیز در این کراس اوو ارائه می‌ شود. کوپا T210 لیست نسبتا کاملی از تجهیزات را در اختیار سرنشینان قرار می‌ دهد.

البته این کراس اوور چینی در چند تریم مختلف عرضه خواهد شد که ما به بررسی امکانات موجود در فول‌ ترین نسخه می‌ پردازیم.از مهم‌ ترین آپشن ‌های در نظر گرفته شده برای کوپا T210 می‌ توانیم به سیستم‌ های ترمز ABS و EBD، سیستم پایداری الکترونیکی یا ESP، سیستم کنترل کشش طولی یا TSC، چراغ‌ های عقب LED، دیلایت، کنترل اتوماتیک چراغ‌ های  جلو، تنظیم الکتریکی آینه عقب، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه‌ های جانبی برقی و تاشو مجهز به گرمکن، تهویه مطبوع دو منطقه‌ ای، سقف پانوراما با سانروف برقی، شارژ بدون سیم گوشی هوشمند، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، دوربین دید عقب، گرمکن صندلی جلو، تنظیم صندلی راننده در 8 و صندلی سرنشین در 4 جهت و نمایشگر 8 اینچی لمسی به همراه 8 بلندگو اشاره کنیم.
کوپا T210 از موتوری با 156 اسب بخار قدرت بهره می‌برد اما باید بگوییم این قدرت برای به حرکت در آوردن جثه سنگین 1661 کیلوگرمی آن کافی به نظر نمی‌رسد. به همین دلیل نباید انتظار یک شتاب عالی را از آن داشته باشید.
در پایان این را هم اضافه کنیم که با توجه به فضای بار مناسب، صندلی ‌های راحت و قدرت موتور کافی کوپا، می‌ شود برای مسافرت‌ ها نیز روی این چینی تازه وارد حساب باز کرد و با تکیه بر ارتفاع نسبتاً بالای شاسی به حاشیه جاده و مسیرهای روستایی قدم گذاشت.

اما خریداران این محصول "و یا هر کراس‌ اوور دیفرانسیل جلو دیگر" این را در نظر داشته باشند که این قبیل خودروها به هیچ عنوان برای آفرود ساخته نشده ‌اند و بهتر است که همچین کاری را با خودروتان آزمایش نکنید.

قیمت رایگان کوپا

در ابتدای عرضه قرار بود که ریگان کوپا با قیمتی کمتر از ۱۳۰ میلیون تومان راهی بازار فروش شود اما در پی تغییر شرایط اخیر ارزی، حالا قیمت این خودرو در بازار به حدود ۱۸۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Masoud Gh
    Masoud Gh | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    ? ? ? قیمت رایگان کوپا !!!

  • afshingm
    afshingm | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    تو نمایشگاه خودرو پارسال زیارتش کردم و سوار ماشین شدم. اینجوری که توی این عکس ها نشون داده حتی نمیشه کراس اوور هم خطابش کرد ! در مقایسه با جک اس 5 که تجربه سوار شدنشو داشتم خیلی کوتاه تره ! مثل دانگ فنگ اچ سی کراس میمونه فقط سقفش بلند تره البته توش خیلی راحت بود، حتی راحت تر اس 5 !
    انشالا قیمت ارز که چند ماه دیگه رفت بالا اینم میرید هشصد میخرید ?

  • سامان
    سامان | ۱۰ تیر ۱۳۹۷

    دو صد تومن !!!؟ ???

مطالب پیشنهادی