ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولید بافت قلب انسان با کمک پرینترهای سه بعدی ممکن شد

پرینتر‌های سه بعدی این روز‌ها قادرند همه چیز تولید کنند از سفینه‌های فضایی بگیر تا قطعات هواپیما، حتی فناوری جدیدی به نام زیست‌ چاپ خلق شده که هدف دارد ارگان‌های بدن انسان را برای پیوند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

پرینتر‌های سه بعدی این روز‌ها قادرند همه چیز تولید کنند از سفینه‌های فضایی بگیر تا قطعات هواپیما، حتی فناوری جدیدی به نام زیست‌ چاپ خلق شده که هدف دارد ارگان‌های بدن انسان را برای پیوند به بیماران، پرینت سه بعدی کنند. حال به نظر می‌رسد این فناوری به دستاورد قابل توجهی دست یافته است چرا که اکنون دانشمندان می‌توانند بافت قلب انسان را با پرینتر سه بعدی شبیه سازی کنند.

استارتاپ حوزه تکنولوژی Biolife4D به تازگی یک مرکز تحقیقاتی جدیدی را افتتاح کرد و پس از آن موفق شد که بافت قلب انسان را با پرینتر سه بعدی بازسازی کنند.

پرینتر سه بعدی توسعه یافته توسط این کمپانی می‌تواند سلول‌های مختلف قلب را به راحتی بازآفرینی کند. به گفته‌ی کارشناسان این تکنولوژی قادر است که به کمک بیماران آمده تا بتواند مشکلات قلبی آنها را حل کرده و به درمان آنها کمک کند.

برای مثال این تکنولوژی قادر است با پرینت عضله‌هایی برای قبل قدرت انقباض از دست رفته را به قبل بازگرداند و به این ارگان کمک کند نیروی‌ لازم را برای پمپاژ خون به تمام بدن فراهم آورد.

استیون موریس، مدیر عامل این گروه درباره‌ی بافت پرینت شده می‌گوید:

«این قطعه‌ی پرینت شده دو ویژگی منحصر به فرد دارد. اولین ویژگی این است که تکنولوژی یاد شده موفق شده به راحتی با استفاده از سلو‌ل‌های خون یک بیمار، سلول‌های جدیدی طراحی کرده و بافت منحصر به فردی را برای قلب بیمار پرینت سه بعدی کند. علاوه بر این بافت یاد شده شامل نوع سلول‌های متفاوتی نظیر می‌شود که قلب انسان از آن ساخته شده و به آنها برای زنده ماندن نیاز دارد.»

Biolife4D امیدوار است که روند پرینت سه بعدی چنین بافت‌هایی را توسعه دهد و طی ۶ ماه آینده موفق شود که روی تولید و پرینت ارگان‌های کامل تمرکز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    شرکت‌های داروسازی نمی گذارند از این اتفاق بیفته و سودشان از فروش داروهای گران قیمت قلب از بین برود!
    با این حال باز هم امیدواریم که بشود.

مطالب پیشنهادی