ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ربات بدلکار دیزنی مانند سوپرقهرمان‌ها به هوا می‌پرد

این روز‌ها تکنولوژی دست بسیاری از کارگردانان و نویسندگان سینما را باز گذاشته تا صحنه‌های اکشن خطرناک و غیرممکنی را بنویسند و نگران چگونگی اجرای آنها نباشند چرا که تصاویر کامپیوتری به قدری پیشرفت کرده‌اند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

این روز‌ها تکنولوژی دست بسیاری از کارگردانان و نویسندگان سینما را باز گذاشته تا صحنه‌های اکشن خطرناک و غیرممکنی را بنویسند و نگران چگونگی اجرای آنها نباشند چرا که تصاویر کامپیوتری به قدری پیشرفت کرده‌اند که نیاز به بدلکاران را از بین برده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که در فیلمبرداری برخی صحنه‌ها نیاز است که بدلکارانی جلوی دوربین بروند. به همین دلیل کمپانی معروف دیزنی یک ربات بدلکار طراحی کرده که می‌تواند مانند سوپرقهرمان‌ها به هوا بپرد.

به تازگی گزارش‌هایی در زمینه‌ی پیشرفت دیزنی در ساخت ربات‌های انسان‌نما شنیده می‌شود. این کمپانی به طور معمول از ربات‌های ثابت برای سرگرم کردن جمعیت حاضر در پارک‌های تفریحی دیزنی‌لند خود استفاده می‌کند و کاراکتر‌هایی را با انها طراحی کرده و در محل‌های به خصوص از آنها استفاده می‌کند.

حال به تازگی بخش جدیدی به تولیدات ربات‌های انسان نمای خود اضافه کرده و سعی دارند مهندسی رباتیک را به مرحله‌ی تازه‌ای وارد کنند. مهندسان دیزنی ربات های انسان نمای جدیدی می‌سازند که می‌تواند در بدلکاری‌های هوایی فعالیت کند.

ربات بدلکار دیزنی با استفاده از شتاب سنج‌ها و ژیروسکوپ های تعبیه شده در آن و با کمک گرفتن از سیستم هدایت لیزری قادرند به صورت اتوماتیک ژست یک سوپرقهرمان را به نمایش بگذارند.

هنوز دیزنی اعلام نکرده که از این ربات‌ها در به نمایش گذاشتن کدامیک از کاراکتر‌هایش استفاده خواهد کرد اما بعید نیست که قهرمانان سری فیلم‌های مارول و سوپر‌قهرمانان شگفت انگیز با بهره گیری از همین ربات‌ها پا به عرضه وجود بگذارند و در آسمان دیزنی لندهای مختلف به پرواز مشغول شوند.

پیش از این نیز همین شرکت از رباتی به نام استیکمن رونمایی کرده بود که می‌توانست در هوا پشتک زده و به حالتی امن فرود آید.

نکته جالب توجه اینجا بود که استیکمن  با استفاده از سیستم‌های تعبیه شده در آن قادر بود که زمان برخورد با زمین را محاسبه کرده و چند صدم ثانیه عقب تر بدن خود را باز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی