ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیست واردکنندگان با ارز دولتی
خودرو

فرار رو به جلو وزارت صنعت: اسامی واردکنندگان خودرو را دادیم، بانک مرکزی منتشر نکرد!

وزارت صنعت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که لیست واردکنندگان با ارز دولتی خودرو به بانک مرکزی اعلام شده بود و این بانک اسامی را اعلام نکرده و این رویداد ارتباطی به این وزارتخانه ندارد. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

وزارت صنعت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که لیست واردکنندگان با ارز دولتی خودرو به بانک مرکزی اعلام شده بود و این بانک اسامی را اعلام نکرده و این رویداد ارتباطی به این وزارتخانه ندارد.

پس از انتشار اطلاعیه روز گذشته بانک مرکزی مبنی بر اعلام نشدن اسامی شرکت‌های واردکننده خودرو به‌ درخواست وزارت صنعت، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای ضمن رد این موضوع اعلام کرد:

«همه تعرفه‌های مربوط به کلیه خودروهای سواری (با کد 8رقمی) برای هر مورد شامل ذکر نام شرکت واردکننده و میزان ارز تأمین‌شده برای واردات آن خودرو به بانک مرکزی اعلام شده است تا به استحضار همه هموطنان برسد.»

لیست واردکنندگان با ارز دولتی

در بیانیه وزارت صنعت به این مورد اشاره شد که در این وزراتخانه جز ثبت سفارش برای واردات کالا، فرآیند دیگری انجام نمی‌شود و مراحل تخصیص و سپس تأمین ارز برای متقاضیان واردات، در بانک مرکزی انجام می‌شود و اطلاعات ارزی در اختیار آن دستگاه است:

«همان طور که وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند بار دیگر تأکید می‌شود این وزارتخانه با انتشار همه اطلاعات تأمین ارز 4200تومانی موافق است. لیست کالاهای اساسی مورد نیاز عامه مردم بنا به دستور رئیس جمهور و در روز جمعه مورخ هشتم تیر ماه در اختیار ریاست‌ کل محترم بانک مرکزی قرار گرفت و ایشان با اجازه ریاست جمهوری اقدام به انتشار آن کردند. بانک مرکزی برای انتشار کامل اسامی دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی نیازی به نظر و مجوز این وزارتخانه ندارد و در اولین فهرست مورد درخواست بانک مرکزی شماره تعرفه کالاهای مورد نیاز و ضروری مردم را به بانک اعلام کرد تا ارز تخصیصی و تأمین‌ شده برای واردات را اعلام کند»

لیست واردکنندگان با ارز دولتی

ماجرا از آنجا شروع شد که چند روز قبل رئیس جمهور به تمامی وزرای دولت دستور داد تا برای شفاف سازی، لیست تمامی واردکنندگانی که ارز دولتی به آنها تعلق گرفته، منتشر کنند. منتها این دستور به کام شریعتمداری شیرین نبود و او در ابتدا با طعنه به وزیر ارتباطات با انتشار فهرست مخالفت کرد:

«ما به عنوان وزارت صنعت نمی‌توانیم که ثبت سفارش کنندگان را افشا کنیم، چراکه اینطور به جنگ بخش خصوصی رفته ایم، این در حالی است که لیست اعلامی از سوی وزیر ارتباطات، اسامی افرادی بود که تخصیص ارز داشتند و تامین ارز آنها صورت نگرفته بود، ما نمی‌خواهیم به جنگ اقتصاد کشور برویم و اقتصاد را به هم بریزیم، بنابراین با استفاده از نیروی عقل خدادادی، تصمیماتی خواهیم گرفت که به صلاح اقتصاد باشد.»

اما پس از واکنش «محمد جواد جهرمی» و ریاست جمهوری در توئیتر، ظاهرا نظر شریعتمداری تغییر کرد و در نهایت او در نامه‌ای به رئیس بانک مرکزی، نام افرادی که در وزارت صمت ثبت سفارش کرده‌ و ارز دولتی دریافت کرده بودند منتشر کرد. روز گذشته نیز بانک مرکزی لیست واردکنندگان با ارز دولتی در همه صنایع را منتشر کرد، اما در این لیست که توسط وزارت صمت تهیه شده بود نام تمامی ارز بگیران برای واردات قطعات علی‌الخصوص قطعات خودرو وجود نداشت که طبق اطلاعیه بانک مرکزی، مشخصات این شرکت‌ها و اشخاص بنا بر درخواست وزیر صمت منتشر نشده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Gimli
    Gimli | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    بعضی اوقات وقتی میبینم این همه دزد تو کشور هست و خودم نیستم احساس میکنم ایراد کار از خودمه :/

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    خودتون منتشر کنید

  • ?️
    ?️ | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    دلار دولتی بوی گند رابطه و فساد و رانت می دهد!
    کسانی که یک شبه راه صد ساله میلیاردر شدن رو می روند و فردا با مازراتی و پورشه به ما فخر می فروشند!

  • ?️
    ?️ | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    فرصت خوبیه برای پیدا کردن خائنین!

  • pouria zizo
    pouria zizo | ۱۱ تیر ۱۳۹۷

    #پاسکاری

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی