ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی دل بعد از 5 سال دوباره عمومی می شود

در سال 2013 میلادی بود که کمپانی با دل هدف تجدید سازمان، بدون اینکه فشاری از خارج و از سوی سهام داران وارد شود، خصوصی شد. اما این کمپانی مجدداً برای عمومی شدن آماده است. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۴۰

در سال 2013 میلادی بود که کمپانی با دل هدف تجدید سازمان، بدون اینکه فشاری از خارج و از سوی سهام داران وارد شود، خصوصی شد. اما این کمپانی مجدداً برای عمومی شدن آماده است. دل اخیراً از برنامه هایش برای خرید بخشی از سهام خود به ارزش 21.7 میلیارد دلار رونمایی کرده و در ازای آن، «کلاسی تازه» از سهام عمومی را در نیویورک عرضه خواهد کرد. این حرکت به دل و شریک اقتصادی آن، سیلور لیک کمک خواهد کرد تا کنترل بیشتری روی شرکت VMware داشته باشند و باعث می شود دل با سرعت بیشتری قادر به پرداخت بدهی هایش باشد.

از نظر مدیران کمپانی، زمان بندی عمومی شدن کاملاً درست است. دل در سه ماهه اخیر، رشد 19 درصدی نسبت به همین بازه در سال گذشته را تجربه کرد و به شکل چشمگیری از ضرر و زیان های خود کاسته. بدهی 13 میلیون دلاری قرارداد خرید EMC از سوی دل هم حالا به صورت تمام و کمال پرداخت شده است. بنابراین مدیران دل امیدوارند که سرمایه گذاران عمومی هم مثل آنها نگاهی خوشبینانه به آینده کمپانی داشته باشند.

دل پیش از اینکه به تصمیم فعلی خود برسد، تمام گزینه های روی میز را بررسی کرده است؛ حتی گزارش هایی درباره «ادغام معکوس» به گوش می رسید که در واقع به معنای فروش دل به VMware است. سخنگویان دل صحت این گزارش ها را در کنفرانس خبری خود تایید کرده اند و افزوده اند «ادغام تجاری مذاکره شده» با VMware هم علاوه بر عرضه اولیه سهام، یکی از موضوعات مورد بحث در میان مدیران بوده است.

با توجه به تمام این مسائل می توان گفت که طی 5 سال اخیر، شرایط برای دل بسیار تغییر کرده است. اگرچه تجارت پی سی این کمپانی کماکان دست نخورده باقی مانده اما به لطف EMC ،VMware و سایر سرویس هایش، حالا در حوزه های بیشتری فعالیت می کند. دل دیگر مثل سال 2013 شکننده نیست و این خبر احتمالاً هیچکس را به اندازه مایکروسافت خوشحال نمی کند؛ زیرا این کمپانی وامی 2 میلیارد دلاری به دل داده بود تا از «موفقیت طولانی مدت تمام اکوسیستم پی سی» مراقبت کند و به نظر می رسد که این کمک مالی، کار خودش را کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی