ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فهرست وارد کنندگان خودرو با ارز دولتی منتشر شد؛ از وزارت بهداشت تا شرکت های ناشناخته با محصولاتی نامشخص

سرانجام سه روز پس از دستور ریاست جمهوری به وزیر صنعت برای انتشار فهرست شرکت های صنعتی دریافت کننده ارز و یک روز پس از مشخص شدن واردات چای و قهوه ساز توسط شرکت های ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۲۹

سرانجام سه روز پس از دستور ریاست جمهوری به وزیر صنعت برای انتشار فهرست شرکت های صنعتی دریافت کننده ارز و یک روز پس از مشخص شدن واردات چای و قهوه ساز توسط شرکت های وارد کننده خودرو، فهرست کامل تری از دریافت کنندگان 1حدود 119 میلیون یورو ارز 5200 تومانی منتشر شد.

در این فهرست نام های آشنای بسیاری نظیر کرمان موتور، آرین موتور، جهان نوین و ..دیده می شود و حتی با توجه به صدر نشینی وزارت بهداشت می توان احتمال داد که این دستگاه نسبت به واردات آمبولانس به کشور اقدام کرده باشد، هرچند ردیف اعلام شده برای وزارت بهداشت، واردات خودروهایی با حجم موتور 1.5 الی 2.0 لیتر است که متفاوت با پیشرانه مورد استفاده برای اکثر آمبولانس ها به نظر می رسد، اما به هرحال برخی از آمبولانس های کوچک ساخت چین نیز به چنین پیشرانه هایی مجهزند.

ارز دولتی خودرو

در کنار این نام ها، اسامی کمتر شناخته شده ای نیز دیده می شود که می توان از جمله آن ها به نادران کار موتور، توشه تجارت سپهر، بازرگانی ایمن تجارت جام جم، آرمان نگین کارا و امثال این موارد اشاره کرد. این درحالیست که نه تنها فهرست محصولات وارداتی این شرکت ها مشخص نیست بلکه با یک جستجوی ساده در گوگل می توان دریافت که بسیاری از این شرکت ها حتی از داشتن یک وبلاگ یا وبسایت ساده نیز محرومند و ردیابی نحوه فعالیت آن ها از طریق فضای مجازی چندان ساده به نظر نمی رسد، با این حساب مشخص نیست تشخیص صلاحیت این شرکت ها برای دریافت ارز دولتی به چه شکل انجام شده است.

از سوی دیگر با توجه به ممنوعیت واردات خودرو توسط شرکت های غیر نمایندگی که در اواخر سال گذشته ابلاغ شده بود، واردات خودرو توسط نمایشگاه ها و افراد متفرقه نیز نامحتمل به نظر می رسد، بنابراین به راستی مشخص نیست که برخی از شرکت های حاضر در این فهرست، با ارز دریافتی خود چه خودرو یا کالایی را به کشور وارد کرده اند.

در نهایت نبود نام هایی نظیر پرشیا خودرو، سایپا سیتروئن یا ایکاپ در این جدول جلب توجه می کند. این درحالیست که نام بهمن موتور که به عنوان یک مونتاژ کننده خودرو در کشور فعالیت دارد در این فهرست دیده می شود اما اثری از نام مدیران خودرو نیز در جدول دریافت کنندگان ارز دولتی نیست.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    محمد ابراهیمی شادمان کی بوده که به صورت مستقیم 49000 یورو ارز از بانک مرکزی دریافت کرده !؟ 49000 یورو مستقیما ارز از بانک مرکزی دریافت کرده !!!؟؟؟ بعد مشخص هم نیست باهاش چیکار کرده!؟ یعنی در واقع به من و شما ربطی نداره ! فقط تا این حدش به من و شما ربط پیدا می کنه که بریم پراید ثبت نام کنیم، تحویل بگیریم و بریم تو جاده به سمت ملکوت اعلا پرواز کنیم ! تا این حد خوبه بیشتر از این دیگه حرام است !!!

    • afshingm
      afshingm | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

      آقا شرمنده انقدر اون رقم تو چشمم اومد که بقیشو نخوندم! بله مثل اینکه ایشون (محمد ابراهیمی شادمان) جهت واردات خودروهای هیبریدی یا بنزینی زیر 2000 سی سی ماشین وارد میکرده یا کرده یا میخواسته وارد کنه !!! به هر حال مثل اینکه خیلی قابل اعتماد بوده که مستقیما ارز دولتی دریافت کرده !!!

  • pouria zizo
    pouria zizo | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    تشخیص صلاحیت فقط اونجاش که پدر خانومت زنگ میزنه تایید میشی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی