ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رزبری پای
تکنولوژی

رقیب رزبری پای با پشتیبانی از ویدیوی 4K و پردازنده 6 هسته ای معرفی شد

رزبری پای را می توان یک پلتفرم همه کاره به حساب آورد؛ بوردی که ابعادی در حد یک کارت اعتباری دارد ولی از قابلیت های بسیاری برخوردار است. با این حال در نوع خود بهترین ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

رزبری پای را می توان یک پلتفرم همه کاره به حساب آورد؛ بوردی که ابعادی در حد یک کارت اعتباری دارد ولی از قابلیت های بسیاری برخوردار است. با این حال در نوع خود بهترین پلتفرم برای نمایش محتوای با کیفیت 4K یا اجرای بازی های پیشرفته به حساب نمی آید. کامپیوتر Renegade Elite از شرکت Libre Computer می خواهد همین کمبود را رفع کند.

Renegade Elite قیمتی 100 دلاری دارد که البته نسبت به رزبری پای Pi 3 Model B پلاس 35 دلاری گران به نظر می رسد، ولی قابلیت های بهتری ارائه می دهد. پردازنده آن 6 هسته ای است که شامل دو خوشه با 2 هسته قدرتمند کورتکس A72 به همراه 4 هسته کورتکس A53 است، پردازشگر گرافیکی Mali-T860 MP4 دارد و به 4 گیگابایت رم مجهز شده است.

برای مقایسه باید گفت که رزبری پای جدید پردازنده ای با 4 هسته کورتکس A53 دارد و خبری از خوشه پردازنده های قوی تر نیست. همچنین رم آن تنها یک گیگابایت است. به طور خلاصه و روی کاغذ به نظر می رسد Renegade Elite تجربه ای روان تر را در اختیار کاربران قرار دهد.

رزبری پای

اما با 100 دلار چه چیز دیگری عایدتان می شود؟ Renegade Elite از پس اجرای محتوای 4K بر می آید. البته رزبری پای نیز ظاهراً می تواند این ویدیوها را با نرخ فریم پایین اجرا کند. به لطف کارایی بالاتر به نظر می رسد در مقابل رزبری پای بتواند بازی هایی از جمله نسخه اندروید بازی پابجی یا شبیه ساز PSP را با کیفیت بالاتری اجرا کند.

از قابلیت های دیگر Renegade Elite می توان به پشتیبانی از اندروید 8، سه درگاه USB 2.0، دو درگاه USB-C سازگار با دیسپلی پورت، یک درگاه HDMI 2.0، یک درگاه میکرو اس دی، رابط eMMC و یک گیرنده مادون قرمز اشاره کرد.

رزبری پای علاوه بر کامپیوتر جدید، رقبای دیگری از جمله تینکِر بورد 60 دلاری ایسوس، راک64 با قیمت 45 دلار و Le Potato با قیمت 25 دلار از کمپانی Libre Computer دارد.

 

 

تماشا کنید: راکت فضایی ژاپن چند ثانیه پس از پرتاب منفجر شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۱۲ تیر ۱۳۹۷

    آخه این ویدیوی آخرش چه ربطی داره به این مطلب؟؟

مطالب پیشنهادی