ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدافزار GPlayed
تکنولوژی

سرقت اطلاعات کاربران اندروید توسط اپلیکیشن مدیریت باتری

اپلیکیشن Advanced Battery Saver که وعده ذخیره باتری گوشی های اندرویدی را می دهد می تواند اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کرده و از آنها باج خواهی کند. وبسایت دیلی میل گزارش کرده این اپلیکیشن که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

اپلیکیشن Advanced Battery Saver که وعده ذخیره باتری گوشی های اندرویدی را می دهد می تواند اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کرده و از آنها باج خواهی کند.

وبسایت دیلی میل گزارش کرده این اپلیکیشن که در فروشگاه گوگل پلی منتشر شده بود و اولین بار توسط شرکت امنیتی  RiskIQ یافت شده، می تواند به اطلاعات موقعیت، شماره تلفن ها، پیام ها، سازنده و مدل دستگاه و ... دسترسی پیدا کند. در نهایت هکرها به منظور سرقت اطلاعات پرداخت و حتی باج گیری از کاربران از این موارد بهره می برند.

نحوه کارکرد Advanced Battery Saver به این صورت است که هنگام مرورگری وب یک پیام روی صفحه ظاهر می شود که خبر از نیاز به پاکسازی حافظه گوشی می دهد تا مصرف بیش از حد باتری کاهش پیدا کند. این پیام بسته به مدل دستگاه به گونه متفاوتی نمایش داده می شود تا به این ترتیب کاربر تصور کند اخطار آن معتبر و درست است.

Advanced Battery Saver
پیام های جعلی نمایش داده شده حتی اطلاعاتی از مدل دستگاه کاربر را نشان می دهند.

هنگامی که کاربر گزینه «Install» را انتخاب می کند، به صفحه ای در گوگل پلی هدایت می شود تا بدافزاری را دانلود کند. این بد افزار همچنین به گونه ای طراحی شده که تبلیغات مبتنی بر کلیک را در پس زمینه روی دستگاه اجرا کند تا به این ترتیب اقدام به کسب درآمد از طریق تبلیغات کلیکی کند.

البته اکنون اپلیکیشن Advanced Battery Saver از روی فروشگاه گوگل پلی حذف شده. با این حال RiskIQ اعلام کرده که حدود 60 هزار کاربر آن را نصب کرده اند. بنا بر گفته سخنگوی این کمپانی امنیتی، بسیاری از روش های کلاه برداری این چنینی در حال پیشرفت هستند ولی هر از چند گاهی نمونه ای خاص در بین آنها یافت می شود.

در صورتی که این اپ را نصب کرده اید، باید آن را پاک کرده و با استفاده از نرم افزارهای ضد ویروس آثار آن را ریشه کن کنید.

 

تماشا کنید: بررسی ویدیویی بتای عمومی اندروید P توسط دیجیاتو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • omidapk2020
    omidapk2020 | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    یه روووووز خووووووب میاد...آره خوشه دلم

  • meti hg
    meti hg | ۱۳ تیر ۱۳۹۷

    یدونه از همین گزارشا برای سروش هم بنویسید

مطالب پیشنهادی