ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنسور اثر انگشت
تکنولوژی

تکنولوژی جدید سامسونگ کل نمایشگر را به سنسور اثر انگشت تبدیل می کند

موبایل های با نمایشگر بدون حاشیه علی رغم جذابیت بالا چالش های زیادی را برای تعبیه سنسور اثر انگشت متوجه تولیدکنندگان می کنند، حالا اما محققان کره ای سیستم جدیدی را برای غلبه بر این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

موبایل های با نمایشگر بدون حاشیه علی رغم جذابیت بالا چالش های زیادی را برای تعبیه سنسور اثر انگشت متوجه تولیدکنندگان می کنند، حالا اما محققان کره ای سیستم جدیدی را برای غلبه بر این مشکل توسعه داده اند.

تیم تحقیقاتی سامسونگ دیسپلی در «انستیتوی ملی اولسان» کره جنوبی موفق به توسعه اسکنر اثر انگشت شفاف و انعطاف پذیری شده اند که درون نمایشگر تعبیه شده و علاوه بر خوانش اثر انگشت، قابلیت شناسایی دمای بدن و فشار وارده را نیز دارد.

این تیم تحقیقاتی مدعی شده اند که سنسور جدید به لطف سنجش دما و فشار از فناوری های فعلی ایمن تر بوده و تمام سطح نمایشگر را به یک اسکنر اثر انگشت بزرگ تبدیل می کند:

برای جلوگیری از هرگونه جعل با استفاده از اثرانگشت های مصنوعی، اسکنر دمای بدن کاربر را نیز برآورد کرده و در صورتی که دمای پوست در محدوده خاصی نباشد، قفل باز نمی شود.

علاوه بر این رزولوشن سنسور به حدی بالا است که با معیارهای پلیس فدرال آمریکا FBI برای استخراج الگوهای اثر انگشت مطابق است. از سوی دیگر شفافیت ۸۹ درصدی آن در معرض نور مرئی باعث شده قابلیت یکپارچه سازی با نمایشگر را نیز داشته باشد.سنسور اثر انگشتراز کارایی و ضخامت اندک این سنسور اثر انگشت در الکترودهای شفاف مبتنی بر شبکه نانوفیبرها و نانوسیم های نقره ای نهفته است. این اجزا آنقدر کوچکند که امکان تعبیه آنها در نمایشگر وجود داشته و در عین حال قابلیت انتقال الکتریسیته را نیز حفظ کرده اند.

این سنسور که تا ۱۲ ماه دیگر به بازار عرضه می شود، نسبت به مدل های معمولی ۱۷ بار در مقابل ارتعاش شارژ الکتریکی حساس تر است. در صورتی که گفته های محققان پیرامون آن صحت داشته باشد، در آینده نزدیک شاهد روی آوردن شرکت های موبایل سازی بیشتری به این فناوری خواهیم بود که در نهایت به از دور خارج شدن کلیدهای فیزیکی اثر انگشت منجر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی