ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چاینا موبایل
تکنولوژی

ایالات متحده به بزرگترین اپراتور موبایل چین اجازه فعالیت نمی دهد

ایالات متحده به تازگی یک کمپانی چینی بزرگ دیگر را نیز به لیست «خطر امنیت ملی» خود افزوده؛ اپراتور مخابراتی چاینا موبایل که پس از اپراتورهای ورایزن و AT&T بزرگترین اپراتور دنیا به حساب می آید. آژانس ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

ایالات متحده به تازگی یک کمپانی چینی بزرگ دیگر را نیز به لیست «خطر امنیت ملی» خود افزوده؛ اپراتور مخابراتی چاینا موبایل که پس از اپراتورهای ورایزن و AT&T بزرگترین اپراتور دنیا به حساب می آید.

آژانس ملی مدیریت ارتباطات و اطلاعات ایالات متحده (NTIA) به تازگی بیانیه ای را صادر کرده که و به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) توصیه نموده به چاینا موبایل اجازه فعالیت در ایالات متحده داده نشود.

چاینا موبایل اولین بار در سال 2011 از FCC برای ارائه خدمات مخابراتی در آمریکا درخواست کرد. با این حال تاکنون با این درخواست موافقت نشده بود. در سال 2013 مشاور چاینا موبایل نامه ای به FCC نوشت و در آن ادعا کرد تأخیر شدید در این زمینه می تواند موجب صدمات ناخواسته و عظیمی به عملیات تجاری چاینا موبایل در آمریکا وارد کند.

چاینا موبایل

در ماه های اخیر دولت ایالات متحده معیارهای سخت گیرانه تری را در مورد کمپانی های چینی به ویژه ZTE و هواوی اعمال کرده. در راستای این موضوع تحریم هایی بر ZTE اعمال شد که کسب و کار شرکت را با مشکل مواجه کرد. هواوی نیز که قرار بود گوشی های جدیدی را در بازار ایالات متحده عرضه کند، در لحظات آخر با لغو قرارداد خود از سوی اپراتورهایی از جمله AT&T مواجه شد.

با این حال در بین این کمپانی ها ZTE حداقل به طور موقت و تا حدودی از مشکلات گریخت و اجازه از سر گیری برخی از فعالیت های خود را از ایالات متحده دریافت کرد؛ البته با شروطی مشخص و برای مدتی محدود.

به نظر می رسد یکی از اصلی ترین نگرانی های NTIA به شرایط مالکیت چاینا موبایل باز گردد. بنا بر گزارش وبسایت ورج تا سال 2011 به میزان 74 درصد از مالکیت این کمپانی در اختیار دولت چین بوده. بر اساس قوانین NTIA هر شرکتی که بیش از 10 درصد از سهامش در اختیار دولتی خارجی باشد باید به دقت موشکافی شود.

در بیانیه این آژانس آمده: «چاینا موبایل نسبت به بهره برداری، نفوذ و کنترل توسط حکومت چین آسیب پذیر است». در ادامه اعلام شده که صدور مجوز می تواند امنیت ملی ایالات متحده را با خطر غیر قابل قبولی مواجه کند؛ خطری که می تواند به مرور زمان افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • peyman17
    peyman17 | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    آمریکا باید 20 سال پیش جلو زیاده خواهی های چین رو میگرفت

  • آریا
    آریا | ۱۴ تیر ۱۳۹۷

    کار درستی میکنن

    • پوریا ماندگار
      پوریا ماندگار | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

      میگم چرا پس دولت ایران اجازه فعالیت به تلگرام نمیده کار نادرسیه ؟

مطالب پیشنهادی