ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

yagalet-roadster-hovercraft 2
خودرو

استارتاپ روسی یاگالت به دنبال تولید خودرویی دوزیست با قابلیت معلق شدن

استارتاپ روسی یاگالت (Yagalet) اخیرا ایده جدیدی را برای خودروهای دوزیست مطرح کرده است. مهندسین این شرکت عقیده دارند می توان کاری کرد که خودروها به هاورکرافت تبدیل شده و بر روی آب یا سایر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

استارتاپ روسی یاگالت (Yagalet) اخیرا ایده جدیدی را برای خودروهای دوزیست مطرح کرده است. مهندسین این شرکت عقیده دارند می توان کاری کرد که خودروها به هاورکرافت تبدیل شده و بر روی آب یا سایر سطوح معلق بمانند.

یاگالت هنوز درباره اینکه سیستم معلق سازی دقیقا به چه شکلی کار می کند، اطلاعاتی منتشر نکرده؛ اما آنطور که در بیانیه رسمی آمده در صورت عملی شدن این ایده رانندگان خواهند توانست با کشیدن یک اهرم در داخل کابین بالشتک های انعطاف پذیر جانبی خودرو را فعال کنند.

yagalet-roadster-hovercraft

اینکه پیشرانه خودرو چگونه هوا را به سمت زیر خودرو هدایت خواهد کرد تا در هوا معلق بماند نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. به هر ترتیب با انجام این کار خودروهای تولیدی این شرکت قادر خواهند بود از زمین جدا شده و در مسیرهای غیر قابل عبور برای اتومبیل های عادی – مثل روی آب، یخ نازک، مرداب و برف عمیق - حرکت کنند.

به اعتقاد ایده پردازان یاگالت، با ساخت چنین وسایل نقلیه ای دیگر نیاز نیست که همانند خودروهای پرنده، رانندگان گواهینامه های خاصی را دریافت کنند. علاوه بر این مالکین خواهند توانست با تردد از آبراه ها و کانال ها از ترافیک های خیابانی اجتناب نموده و زودتر به مقاصد خود برسند.

اگر چه ایده روسی ها در نوع خود جالب بنظر می رسد، اما چالش های بزرگی بر سر راه عملی شدن آن قرار خواهند داشت. یکی از مهم ترین چالش ها مسلما به مکانیسم پیش راندن، هدایت و کاهش سرعت وسیله نقلیه در هنگام معلق شدن مربوط خواهد بود.

همچنین استفاده از یک پیشرانه واحد و یا بهره گیری از پیشرانه های جداگانه برای حرکت بر روی جاده و دیگر مسیرها می تواند چالش های دیگر را به دنبال داشته باشد.

این استارتاپ روسی سال گذشته از یک کانسپت به عنوان خودروی اسپرت با قابلیت معلق شدن رونمایی کرده بود. کانسپت مذکور از بدنه ای کامپوزیتی برخوردار بوده و از پیشرانه ای برقی بهره می برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی