ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه مایکروسافت برای لپتاپ های مجهز به نمایشگر دوگانه

طی چند ماه اخیر برخی از تولیدکنندگان دنیای کامپیوتر نسبت به عرضه لپتاپ هایی با نمایشگر دوگانه (یک نمایشگر اضافه به جای صفحه کلید) ابراز علاقه مندی کرده اند تا شاید با این روش، به ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۴ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

طی چند ماه اخیر برخی از تولیدکنندگان دنیای کامپیوتر نسبت به عرضه لپتاپ هایی با نمایشگر دوگانه (یک نمایشگر اضافه به جای صفحه کلید) ابراز علاقه مندی کرده اند تا شاید با این روش، به بازار نه چندان پر رونق لپتاپ ها و رایانه های شخصی جانی تازه بدهند.

مایکروسافت قابلیت TwoPaneView را برای نمایشگرهای دوگانه عرضه کرده است

در این بین کمپانی مایکروسافت به عنوان تأمین کننده سیستم عامل محصولات مورد بحث، با ارائه API های مخصوص، امکان توسعه نرم افزار تحت ویندوز برای نمایشگر دوگانه را با ویژگی «TwoPaneView» فراهم نموده است. ویژگی مذکور برای نمایشگرهای دوگانه با چیدمان کنار یا روی هم در نظر گرفته شده و قطر لولای دستگاه را در محاسبات لحاظ می کند.

در همین راستا یک توسعه دهنده چینی با استفاده از API جدید، یک نرم افزار آزمایشی طراحی کرده که دو عمل مختلف را به صورت همزمان در کنار یکدیگر انجام می دهد. بدیهی است در صورت استفاده از سخت افزار مناسب، هر کدام از این دو بخش در یکی از نمایشگرها نشان داده می شوند:

نمایشگر دوگانه

لازم به اشاره است که امکانات جدید مایکروسافت در ویندوز 10 توانایی طراحی نرم افزار برای دستگاه های مختلف با طراحی لولای متفاوت را به توسعه دهندگان ارائه کرده و سطح مناسبی از ویژگی های شخصی سازی را در اختیارشان قرار می دهد. این قابلیت همچنین در گوشی ها و تبلت های مجهز به ویندوز 10 نیز کاربرد خواهد داشت.

گفتنی است در صورت ورود قدرتمند شرکت هایی مانند ایسوس و لنوو به بازار لپتاپ های مجهز به نمایشگر دوگانه احتمالاً شاهد فراگیر شدن این محصولات در بازار خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی