ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنیان گذار وبسایت مگا آپلود برای محاکمه به آمریکا فرستاده می شود

کیم اشمیتز معروف به «کیم داتکام» بنیان گذار وبسایت اشتراک فایل مگا آپلود چند سالی است که درگیر مسائل حقوقی مربوط به رعایت حق نشر محتوا (به خصوص فیلم) بوده و پس از تعطیلی وبسایتش ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

کیم اشمیتز معروف به «کیم داتکام» بنیان گذار وبسایت اشتراک فایل مگا آپلود چند سالی است که درگیر مسائل حقوقی مربوط به رعایت حق نشر محتوا (به خصوص فیلم) بوده و پس از تعطیلی وبسایتش در سال 2012، در دادگاه های بسیاری حضور یافته است.

وبسایت مگا آپلود 500 میلیون دلار به کمپانی های فیلم سازی ضرر زده است

بر اساس ادعای مقامات آمریکایی، فعالیت های کیم داتکام و هم مؤسسان وبسایت مگا آپلود باعث ضرر 500 میلیون دلاری کمپانی های فیلم سازی شده؛ چرا که کاربران در وبسایت مذکور بدون نیاز به پرداخت حق ناشر اقدام به اشتراک گذاری فیلم ها و سریال های مختلف کرده اند که این امر حجم بالایی از سرمایه را از بازار اصلی خارج کرده است.

البته داتکام و تیمش اتهامات وارده را بی اساس می دانند و مدعی هستند که هیچ یک از اقداماتشان خلاف قوانین موجود نبوده است. کیم که اکنون در نیوزیلند زندگی می کند، پیش از این توسط پلیس کشور مذکور دستگیر شده بود اما طی شکایت متقابل، آزادی خود را به دست آورد و حتی ادعای غرامت کرد.

مگا آپلود

در این بین اما با فشار نیروهای قانونی آمریکا برای دیپورت کردن داتکام به ایالات متحده، دادگاه های محلی چند بار کیم را مورد محاکمه قرار داده اند که بنا بر آخرین حکم، او باید خاک نیوزیلند را به مقصد آمریکا ترک کند.

لازم به ذکر است که کیم اشمیتز در مقابل، تقاضای تجدید نظر در دادگاه عالی نیوزیلند را مطرح کرده و امیدوار است با تکیه بر توانایی تیم حقوقی خود، از سفر اجباری به آمریکا و محاکمه شدن در دادگاه های این کشور (که سابقه خوبی در زمینه تعطیلی وبسایت های اشتراک فایل مانند The Pirate Bay و محاکمه بنیان گذارانشان دارند) بگریزد.

جلسه دادگاه تجدید نظر کیم داتکام طی هفته های آتی توسط قاضی اندرو لیتل برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی