ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ پتنت دوربین تشخیص چهره سه بعدی را دریافت کرد

اداره ثبت پتنت آمریکا به تازگی اسنادی را منتشر کرده که نشان می دهد این سازمان پتنت استفاده از «دوربین تشخیص چهره سه بعدی برای موبایل» را به سامسونگ اعطا کرده است. هرچند کمپانی اپل ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

اداره ثبت پتنت آمریکا به تازگی اسنادی را منتشر کرده که نشان می دهد این سازمان پتنت استفاده از «دوربین تشخیص چهره سه بعدی برای موبایل» را به سامسونگ اعطا کرده است.

هرچند کمپانی اپل سال گذشته فناوری مورد بحث را از طریق سیستم Face ID در موبایل آیفون 10 عرضه کرد، اما اطلاعات موجود نشان می دهند که سامسونگ در سال 2014 تقاضای خود را برای پتنت دوربین تشخیص چهره سه بعدی به ثبت رسانده و چند وقتی است که روی این تکنولوژی کار می کند.

دوربین تشخیص چهره سه بعدی برای موبایل

یکی از عوامل مؤثر در به تأخیر افتادن عرضه فناوری مذکور توسط سامسونگ، توانایی های مختلف تکنولوژی این شرکت کره ای بودده که شامل مواردی مانند تشخیص حرکت، دنبال کننده چشم، دید در شب (توانایی کار در محیط های کم نور)، حسگر زمان برخورد اشعه به صورت و موارد دیگر می شود.

سیستم تشخیص چهره سه بعدی سامسونگ دو قطعه جدید را به پنل جلوی موبایل اضافه می کند

همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، سیستم تشخیص چهره سه بعدی سامسونگ دو قطعه جدید را به پنل جلوی تلفن هوشمند اضافه می کند که یکی منبع نور فروسرخ و دیگری دوربین بیومتریک است. نحوه عملکرد نیز ساده بوده و منبع نور فروسرخ (NIR) پرتوها را به صورت کاربر تابانده و سنسور بیومتریک آن را دریافت خواهد کرد؛ مکانیزمی که پیش تر در گوشی های اوپو Find X و شیائومی Mi 8 دیده بودیم.

در این بین دوربین جلوی دستگاه نیز برای تشخیص حرکات چشم کاربر مورد استفاده قرار می گیرد و مواردی مانند باز و بسته بودن چشم ها یا استفاده از عینک توسط کاربر را تشخیص می دهد.

گفتنی است از لحاظ تئوری سامسونگ می تواند سیستم تشخیص چهره سه بعدی خود را در گلکسی نوت 9 به کار گیرد، اما تا کنون در اطلاعات منتشر شده موثق از این فبلت اشاره ای به سیستم مذکور نشده است. در نتیجه احتمالاً باید در پرچمداران سال 2019 سامسونگ (خانواده گلکسی اس 10) منتظر تکنولوژی مورد بحث باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی