ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فولکس واگن به دنبال زنده کردن بیتل؛ محبوب ترین خودروی تاریخ تماما الکتریکی باز می گردد

طبق گزارش های بدست آمده از درون شرکت فولکس واگن، این شرکت به دنبال زنده کردن مجدد خودروی محبوب و افسانه ای خود یعنی بیتل است. با این تفاوت که این بار فولکس واگن به ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

طبق گزارش های بدست آمده از درون شرکت فولکس واگن، این شرکت به دنبال زنده کردن مجدد خودروی محبوب و افسانه ای خود یعنی بیتل است. با این تفاوت که این بار فولکس واگن به دنبال این است که بیتل را به عنوان یک خودروی تماما الکتریکی بر پایه پلت فرم جدید این شرکت یعنی MEB توسعه و عرضه کند.

2017-volkswagen-e-golf

این پلت فرم هسته اصلی محصولات تماما الکتریکی فولکس واگن در طی 4 سال آینده خواهد بود.

نسل جدید محصولات تمام الکتریکی که از سوی فولکس واگن به بازار عرضه خواهد شد، پیشوند i.D را در کنار نام خود به همراه خواهند داشت. بیتل نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با ابعادی معادل یک گلف در سال 2020 معرفی خواهد شد. همچنین یک کراس اور با نام i.D CROZZ و پس از آن یک میکروباس با نام I.D BUZZ محصولات بعدی فولکس واگن خواهند بود. در نهایت نیز سبد محصولات تمام الکتریکی این شرکت با معرفی i.D VIZZION به عنوان یک خودروی سدان تکمیل می شود.

Volkswagen I.D. BUZZ

سر طراح اصلی شرکت فولکس واگن Klaus Bischoff در مصاحبه ای که با مجله اتوکار داشته است اعلام کرده که فولکس واگن به دنبال عرضه نسل جدید بیتل به عنوان یک خودروی تماما الکتریکی بر پایه پلت فرم MEB این شرکت است.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)

او طی این مصاحبه گفته است:

اگر شما با دقت به MEB نگاه بیاندازید، کوتاه ترین فاصله محوری ممکن برای مدل هاچبک I.D را خواهید دید. اگر این پلتفرم با بدنه ای با طراحی بیتل ترکیب شود، نه تنها فضای مناسبی عرضه خواهد شد بلکه یک خودروی بشدت جذاب نیز راهی بازار می شود.

 

او اعلام کرده است که تاکنون اسکچ های بیتل 4 درب را کشیده است اما در حال حاضر فولکس واگن تنها بر روی نمونه کانسپ I.D مشغول به کار است.

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (9)

 

وظیفه اصلی ما این است که به I.D جان ببخشیم. خودروهای برقی از فن آوری های به شدت پیچیده ای برخوردار هستند و اگر شما بیش از حد در مسیر توسعه این خودروها حرکت کنید تنها با یک محصول غیر کاربردی بیش از حد پیچیده سرکار خواهید داشت. به همین دلیل اکنون وقت عرضه خودروهای جذاب و احساسی همچون بیتل است.

 

Volkswagen-ID_Vizzion_Concept-2018 (22)

ما می توانیم بیتل را به ریشه های اصلی آن باز گردانیم. در حال حاضر ما موتورهای الکتریکی در اختیار داریم که می توانند بر روی محور عقب این خودرو سوار شوند که نتیجه این اقدامات عرضه محصولی همانند بیتل اولیه افسانه ای است. به کمک پلتفرم جدید فولکس واگن تمامی خودروهای دیفرانسیل جلو، دیفرانسیل عقب و یا حتی چهار چرخ محترک به راحتی تولید و راهی بازار می شوند.

بیتل

آخرین مدل بیتل به دلیل محدودیت های بسیار زیاد به عنوان یک خودروی دیفرانسیل جلو عرضه شد. با انقلاب الکتریکی، بیتل شانس بسیار خوبی برای بازگشت مجدد دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی