ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی تفکیک صدای سازها MIT
تکنولوژی

تفکیک صدای سازهای مختلف در یک ویدیو تنها با یک کلیک [تماشا کنید]

محققین دانشگاه MIT موفق شده اند به کمک هوش مصنوعی اپلیکیشنی را به تولید برسانند که قادر است تنها با یک کلیک کاربر روی تصویر یک ابزار موسیقی در ویدیو، صدای آن ساز را از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

محققین دانشگاه MIT موفق شده اند به کمک هوش مصنوعی اپلیکیشنی را به تولید برسانند که قادر است تنها با یک کلیک کاربر روی تصویر یک ابزار موسیقی در ویدیو، صدای آن ساز را از سایر صداها جداسازی و پخش نماید.

به کمک یک شبکه عصبی و تکنیک یادگیری عمیق محققین MIT هوش مصنوعی خود را با ۶۰ ساعت ویدیوی اجرای زنده موسیقی تربیت کرده اند. اپلیکیشن آنها حالا قادر است تا ۲۰ ساز مختلف را بدون این که به نام آنها اشاره شود شناسایی نموده و سپس صدای آن را از دیگر آواها جدا کرده و پخش نماید.

تنها کافیست تا روی ساز مورد نظر خود در ویدیو کلیک نمایید تا صدای ایزوله شده آن را بشنوید. این فرایندی است که نیاز به چندین ساعت کار و یک مهندسی صدای کاربلد دارد. اپلیکیشن مورد بحث چنان تخصص یافته است که می تواند تفاوت میان سازهای هم خانواده و مشابه را نیز تشخیص دهد. این همان ابزاری است که می تواند برای ریمیکس و یا ریمستر آهنگ های قدیمی که نسخه اصلی آنها دیگر در دسترس نیست استفاده کرد.

از این تکنولوژی می توان در سایر حوزه ها جز موسیقی نیز استفاده نمود. به عنوان مثال محققین جنایی و سازمان های ضد جاسوسی می توانند از فناوری مورد بحث برای استخراج هر چه سریع تر اطلاعات از فایل های صوتی ضبط شده استفاده نمایند. شاید در آینده تکنولوژی های حذف نویز موثرتری نیز بر اساس هوش مصنوعی ‌MIT راوانه بازار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی داوودی
    علی داوودی | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    روانه *

  • ?️
    ?️ | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    ما کجا و آنها کجا!
    فوق فوقش تبدیل نفت خام به فرآورده های نفتی در اولویت ذهنی مسئولین متفکر کشورمان است!

مطالب پیشنهادی