ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بلاکچین فیسبوک
تکنولوژی

تغییرات مدیریتی در فیسبوک از پیاده سازی بخش بلاکچین این کمپانی خبر می دهد

در ماه های گذشته خبرهایی از تشکیل یک کارگروه ویژه در فیسبوک برای بررسی فناوری بلاکچین به گوش می رسید و حالا به نظر می رسد تغییرات مهمی در این شرکت در راه است. سال ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

در ماه های گذشته خبرهایی از تشکیل یک کارگروه ویژه در فیسبوک برای بررسی فناوری بلاکچین به گوش می رسید و حالا به نظر می رسد تغییرات مهمی در این شرکت در راه است.

سال گذشته مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک با انتشار پستی از مسئولان کمپانی متبوعش خواسته بود جنبه های مثبت و منفی ارزهای مجازی را مورد بررسی عمیق قرار دهند. پس از آن گروه ویژه ای برای اینکار تعیین شد که سرپرستی آن بر عهده «دیوید مارکوس»، معاون محصولات پیام رسانی و نظارت بر مسنجر فیسبوک قرار گرفت.

حالا اما به نظر می رسد این پروژه از فاز تحقیقاتی خارج شده و قرار است وارد مرحله جدیدی شود چرا که مدیریت این بخش مهم بر عهده «ایوان چنگ»، یکی از مدیران مهندسی فیسبوک قرار داده شده است. بلاکچین فیسبوکچنگ قبلا برای سه سال مدیریت بخش زبان های برنامه نویسی را برعهده داشته است. وی در کمپانی اپل هم ده سال سابقه فعالیت دارد که آخرین پست ان به مدیریت ارشد ابزارهای سطح پایین مربوط می شود. چنگ به فناوری بلاکچین علاقه دارد و در اوقات فراغت خود به عنوان مشاور تعدادی از استارتاپ ها و پروژه های بلاکچین نظیر Zilliqa و ChainLink فعالیت می کند.

یکی از افراد آشنا به این پلتفرم با تاکید بر توانایی های چنگ معتقد است که حالا زمان پیاده سازی فناوری های مبتنی بر بلاکچین فیسبوک فرا رسیده است.

این کمپانی هنوز اطلاعات چندانی را درباره این بخش ارائه نکرده اما برخی عقیده دارند که احتمالا از این فناوری برای ذخیره داده های رمزنگاری شده، فراهم کردن امنیت بیشتر یا حتی راه اندازی ارزمجازی مختص خود بهره خواهد برد. یکی دیگر از قابلیت های این سیستم دور زدن محدودیت ها است که از طریق پیاده سازی سیستم روی بلاکچین های غیرمتمرکز میسر می شود.

چنگ و مارکوس تنها مدیرانی نیستند که وظیفه توسعه بخش بلاکچین فیسبوک را برعهده دارند و پیش از این «کوین ویل»، معاون اینستاگرام نیز به عنوان معاون محصول این بخش منصوب شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • javad
    javad | ۱۵ تیر ۱۳۹۷

    بدبخت فیلتر چی......

مطالب پیشنهادی