ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید سامسونگ به نمایشگر تمام صفحه واقعی برای موبایل اشاره دارد

با وجود انتشار اخبار مختلف مبنی بر طراحی تلفن های هوشمند تاشو، سامسونگ همچنان به دنبال توسعه هرچه بیشتر طرح سنتی اسمارت فون ها بوده و در جدیدترین مورد، پتنتی را برای یک موبایل تمام ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

با وجود انتشار اخبار مختلف مبنی بر طراحی تلفن های هوشمند تاشو، سامسونگ همچنان به دنبال توسعه هرچه بیشتر طرح سنتی اسمارت فون ها بوده و در جدیدترین مورد، پتنتی را برای یک موبایل تمام صفحه واقعی ثبت نموده است.

پتنت مورد بحث چهار طرح مختلف را به تصویر می کشد که شماره های 1، 3 و 4 همگی از دو نمایشگر بهره می برند. طرح شماره یک از حضور نمایشگرهای کشیده در جلو و عقب دستگاه خبر می دهد که در آن اسپیکر مکالمه و دوربین جلو در صفحه ادغام شده اند.

تمام صفحه

مدل شماره 3 اما زبان طراحی قدیمی سامسونگ را مورد استفاده قرار داده و از دو نمایشگر با نسبت ابعاد 16:9 در جلو و عقب برخوردار شده است. در این طرح دکمه فیزیکی هوم مشاهده می شود اما خبری از دوربین سلفی نیست و سامسونگ ترجیح داده از یک دوربین اصلی برای هر دو کاربرد استفاده نماید.

طرح چهارم سامسونگ نیز ترکیبی از موارد 1 و 3 بوده و در پنل پشت از همان نمایشگر بلند و یکپارچه مدل 1 بهره می برد. این طرح در قسمت جلو از طراحی مدل 3 بهره برده اما دوربین سلفی را هم در این قسمت جای داده است.

موبایل تمام صفحه سامسونگ از سه نمایشگر بهره می برد

در نهایت به جالب ترین و آینده نگرانه ترین ایده سامسونگ یعنی مدل شماره 2 می رسیم که طبق اطلاعات موجود، در مجموع از سه نمایشگر بهره می برد: دو نمایشگر بدون حاشیه و تمام صفحه در جلو و عقب دستگاه به همراه یک نمایشگر نواری که دور بدنه گوشی را احاطه می کند. البته کارکرد اصلی نمایشگر سوم هنوز مشخص نیست و نمی دانیم که وجود آن چه تأثیری در کارایی و ارگونومی دستگاه خواهد داشت.

گفتنی است در حال حاضر احتمال تولید طرح های مورد اشاره توسط سامسونگ بسیار ضعیف است، اما انتظار می رود در صورت شکست ایده تلفن های هوشمند تاشو، کمپانی کره ای از ایده های موجود در پتنت جدید استفاده نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی