ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید ال جی؛ یک قلم هوشمند که جایگزین موبایل شما خواهد شد

در سال های نه چندان دور وظیفه قلم های هوشمند در تلفن های صفحه لمسی به استفاده از رابط کاربری یا نهایتاً کشیدن نقاشی محدود می شد. پس از مدتی کمپانی سامسونگ با خانواده گلکسی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

در سال های نه چندان دور وظیفه قلم های هوشمند در تلفن های صفحه لمسی به استفاده از رابط کاربری یا نهایتاً کشیدن نقاشی محدود می شد. پس از مدتی کمپانی سامسونگ با خانواده گلکسی نوت از راه رسید و کاربرد قلم هوشمند در اسمارتفون را به طرز محسوسی ارتقا داد. اما حالا نوبت ال جی است که «استایلوس» را از نو تعریف کند.

بر اساس اخبار جدید، کمپانی ال جی موفق به دریافت پتنت قلم هوشمندی شده که دو نمایشگر دارد. جالب اینکه شرکت کره ای در سال 2015 درخواست دریافت پتنت مذکور را ارائه کرده بود که نشانگر بلندپروازی طراحان آن است.

با توجه به تصاویر موجود از پتنت ال جی، نمایشگر کوچک قلم هوشمند مورد بحث برای نشان دادن ساعت، نوتیفیکیشن و میانبر اپلیکیشن ها کاربرد دارد در حالی که نمایشگر بزرگ تر وظایف بیشتری را به عهده می گیرد.

قلم هوشمند

صفحه ای که در تصویر مشاهده می کنید، نمایشگر انعطاف پذیر قلم هوشمند ال جی است که در مواقع مورد نیاز از داخل استایلوس خارج شده و پس از پایان کار، درون بدنه قلم جمع می شود. ال جی با در نظر گرفتن این نمایشگر قصد دارد مفهوم تلفن های هوشمند را دگرگون کند و کارایی مورد نیاز کاربر را به صورت تمام و کمال در یک قلم هوشمند ارائه دهد.

قلم هوشمند

نکته جالب این که استایلوس ال جی روی تمام سطوح کار می کند و نوشته ها را مستقیماً به ابزار مورد نظر (مثلاٌ یک تبلت) می فرستد. البته هنوز اطلاعی از امکانات سخت افزاری قلم هوشمند مورد بحث در دست نیست و نمی دانیم که آیا ال جی این محصول را به پردازنده قوی و حافظه داخلی قابل توجه مجهز خواهد کرد یا خیر.

قلم هوشمند

لازم به ذکر است که استایلوس ال جی تقریباً تمام حسگرهای یک موبایل به روز مانند شتاب سنج، دوربین، سنسور فشار، قطب نما و حتی اسکنر اثر انگشت را دارد که در کنار این موارد، یک اسپیکر و میکروفون کوچک نیز برای برقراری تماس در بدنه گجت تعبیه شده است.

قلم هوشمند

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی