ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر آیفون ۱۰
تکنولوژی

اپل برای تولید نمایشگرهای OLED آیفون به ال جی روی می آورد؟

اپل ممکن است به زودی ال جی دیسپلی را به عنوان تأمین کننده نمایشگرهای OLED برای نسل بعدی آیفون های خود در نظر بگیرد. بنا بر اعلام وبسایت کره ای Korea Times اپل انتظار دارد با ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

اپل ممکن است به زودی ال جی دیسپلی را به عنوان تأمین کننده نمایشگرهای OLED برای نسل بعدی آیفون های خود در نظر بگیرد.

بنا بر اعلام وبسایت کره ای Korea Times اپل انتظار دارد با این تصمیم هزینه تولید نمایشگر آیفون های آتی را  کاهش و در عین حال تولید آنها را سرعت دهد. پیش از این کمپانی ساکن کوپرتینو برای نمایشگرهای OLED آیفون 10 به سامسونگ وابسته بود. سامسونگ نیز به عنوان تنها تولید کننده این نمایشگرها، هزینه ای 70 دلاری بابت هر پنل را از اپل طلب می کرد.

بنا بر ادعای وبسایت کره ای یاد شده، اپل در ابتدا بین 3 تا 5 میلیون واحد نمایشگر OLED را از ال جی دیسپلی دریافت خواهد کرد و البته ال جی قصد دارد ظرفیت تولید خود را افزایش دهد. با این حال گزارش دیگری در این مورد از خبرگزاری بلومبرگ اشاره به 2 تا 4 میلیون نمایشگر کرده بود.

فروش آیفون X اپل

بنا بر گفته یکی از مدیران اجرایی، قرارداد بین اپل و ال جی میلیون ها دلار ارزش خواهد داشت و اپل قصد دارد در مقایسه با سامسونگ، شراکت خود با ال جی را از OLED ها به LCD ها گسترش دهد؛ نمایشگرهای LCD که قرار است در گجت های قابل حمل تعبیه شوند.

برای مقایسه باید اشاره کنیم که سامسونگ بر اساس قرارداد اولیه ای خود با اپل قرار بود حدود 110 میلیون واحد نمایشگر OLED را برای آیفون 10 تولید کند.

علاوه بر این برخی گزارش ها اشاره کرده اند که احتمالاً تولید نمایشگرهای LCD آیفون ارزان قیمت تر 2018 به Japan Display واگذار می شود. در این صورت اپل تولید کنندگان نمایشگرهای مورد نیاز برای آیفون ها را متنوع تر از پیش خواهد کرد.

در نهایت باید گفت که اپل با روی آوردن به سایر کمپانی های تولید کننده نمایشگرها در پی این است که از وابستگی خود به سامسونگ بکاهد.

 

تماشا کنید: مقایسه ماکت آیفون های ۲۰۱۸ با آیفون ۷ پلاس

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی