ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

یکی از خالقین اسپایدرمن در ۹۰ سالگی درگذشت

همگی تصور می‌کنند تمامی کاراکتر‌های دنیای کمیک بوک مارول که این روز‌ها به درآمدزاترین سری هالیوود بدل شده‌ است، توسط استن لی خلق شده‌ اما در مورد بسیاری از کاراکتر‌ها داستان فرق دارد. شاید استن ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

همگی تصور می‌کنند تمامی کاراکتر‌های دنیای کمیک بوک مارول که این روز‌ها به درآمدزاترین سری هالیوود بدل شده‌ است، توسط استن لی خلق شده‌ اما در مورد بسیاری از کاراکتر‌ها داستان فرق دارد. شاید استن لی که تقریباً در تمامی آثار سینمایی مارول حضور کوتاهی دارد، ایده پردازی قهار باشد و تصورات کلی پیرامون شخصیت‌ها زاییده تخیلاتش باشند اما استیو دیتکو شخصی بود که با طرح‌های خارق العاده‌اش به بسیاری از این تصورات نظیر اسپایدرمن جان می‌داد. حال به تازگی پلیس نیویورک گزارش داده که این هنرمند طراح افسانه‌ای و یکی از خالقین اسپایدرمن در سن ۹۰ سالگی درگذشته است.

اینکه خبر مرگ وی اینقدر دیر در رسانه‌ها نشر پیدا کرده، آنقدر عجیب نیست چرا که استیو در زمان حیات خود در اوج فعالیت‌هایش بر خلاف استن لی، علاقه‌ای به جلب توجه نداشت و حاضر نبود که به مصاحبه با رسانه‌ها بپردازد. جالب اینجاست که عکس به نمایش گذاشته شده در این مطلب جزو معدود تصاویری است که از وی گرفته شده است.

این مسئله یعنی خجالتی بودن وی موجب نشده که فعالیت کاری‌‌اش تحت تاثیر قرار بگیرد و وی موفق شده که تاثیرات زیادی در طراحی و شکل بسیاری از کاراکتر‌ها بگذارد. از دیگر شخصیت‌های مارول که توسط دیتکو طراحی شده‌اند می‌توان به دکتر استرنج، گرین گابلین، گوئن استیسی (نامزد اسپایدرمن)، لیزارد اشاره کرد.

او پس از گذشت چند سال از فعالیتش در مارول، با استن لی درباره‌ی اسپایدرمن به مشکل خورد چرا که لی معتقد بود که او تنها خالق این کاراکتر است. این مسئله موجب شد تا دیتکو به کمپانی رقیب یعنی دی سی کمیکز نقل مکان کند و فعالیتش را در این کمپانی ادامه دهد. این تغییر مکان باعث شد تا کاراکتر‌های خارق العاده‌ی جدیدی نظیر کاپیتان اتم، بلو بیتل و ... خلق شوند.

گزارش شده که دیتکو تا آخرین لحظات عمر خود مشغول طراحی و خلق کاراکتر‌های جدید در آپارتمان خود واقع در منهتن نیویورک بوده است.

 

تماشا کنید: ربات بدلکار دیزنی مانند سوپرقهرمان‌ها به هوا می‌پرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علیرضا زارعی
    علیرضا زارعی | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    حالا منم یه داستان دارم در حد ارباب حلقه ها ولی نمیدونم چیکار باید بکنم که تبدیل به فیلم بشه یا ...

  • ALLAN.MPR
    ALLAN.MPR | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    حیف این آدم،در حالی که استن لی با پررویی تمام در همه فیلم ها حضور داره

  • اَمیرُّحُسِینّ
    اَمیرُّحُسِینّ | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    چقد من با این مردعنکبوتی خاطره دارم?
    روحش شاد

مطالب پیشنهادی