ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کره شمالی زیردریایی جدیدی برای پرتاب موشک‌های اتمی می‌سازد؟

به نظر نمی‌رسد رهبر کره شمالی «کیم جونگ اون» علیرغم ملاقات اخیرش با رئیس جمهور آمریکا یعنی دونالد ترامپ که از جاه‌طلبی‌های خود برای تولید سلاح‌های اتمی دست کشیده باشد چرا که به تازگی گزارش شده ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

به نظر نمی‌رسد رهبر کره شمالی «کیم جونگ اون» علیرغم ملاقات اخیرش با رئیس جمهور آمریکا یعنی دونالد ترامپ که از جاه‌طلبی‌های خود برای تولید سلاح‌های اتمی دست کشیده باشد چرا که به تازگی گزارش شده کره شمالی در حال تولید زیردریایی جدیدی است که قادر است موشک‌های بالستیک اتمی را پرتاب کنند.

اخیراً وال استریت ژورنال مدعی شده کیم هک یونگ (که همین چند هفته پیش ریاست کمیته قانون‌گذاری دفاعی کره شمالی را بر عهده داشت و از آن برکنار شد)، به آنها گفته که کره شمالی در بندر سینپو واقع در ساحل شرقی این کشور مشغول تولید زیردریایی‌ عظیم الجثه‌ی جدیدی است.

سازمان‌های جاسوسی کره‌ جنوبی نیز این ادعا را تایید کرده‌اند. آنها کارگران زیادی را در این ناحیه مشاهده می‌کنند که در یک کارخانه‌ی بزرگ واقع در محیطی بسته مشغول رفت و آمد هستند و روزانه متریال زیادی هم به این منطقه وارد می‌‌شوند.

علاوه بر این، ارگان‌‌های امنیتی ارتش آمریکا نیز که از سال گذشته فعالیت‌های صورت پذیرفته در این ناحیه را زیر نظر دارند، گزارش داده‌اند که در این محل، یک زیردریایی دیزلی در حال ساخت است که روند تولید آن چند سالی است به طول انجامیده.

آنها تخمین می‌زنند که این زیردریایی ۱۰.۹۷ متر طول و ۲۰۰۰ تن وزن خواهد داشت که آن را به بزرگترین زیردریایی ساخته شده توسط نیروی دریایی کره شمالی تبدیل می‌کند.

حال امروز دومین ملاقات دو کشور برای توافق روی کنار گذاشتن سلاح‌‌های هسته‌ای برگزار شد و طرفین معتقدند که باید در برخی زمینه‌ها یک سری شفاف سازی‌هایی صورت پذیرد.

شاید به همین دلیل باشد که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در جریان همین ملاقات یک سی دی موسیقی حاوی ترانه راکت من (مرد موشکی) التون جان را با امضای دونالد ترامپ به کیم جونگ اون تقدیم کرده است.

جریان از این قرار است که طی ملاقات اول این دو نفر، ترامپ رهبر کره جنوبی را با نام مرد موشکی کوچک خوانده و باور ندارد که او از جاه‌طلبی‌های خود برای تولید سلاح‌های اتمی دست کشیده باشد.

 

تماشا کنید: تصاویری کمتر دیده شده از سیستم متروی پیونگ یانگ در کره شمالی

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ??
    ?? | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    کره شمال که دیگ فک نکنم تو این فکر باشع ولی از ایران بعید نیست!!

مطالب پیشنهادی