ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار گزارش آماری فیلیمو برای سال ۹۶؛ رشد ۵۸۱ درصدی کاربران

فیلیمو گزارشی از وضعیت پیشرفت خود در سال ۹۶ منتشر کرد که حاوی آمارهای قابل توجه و جالبی است. بر اساس همین گزارش، این شبکه نمایش خانگی از ابتدا تا انتهای سال ۹۶ رشدی ۵۸۱ ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

فیلیمو گزارشی از وضعیت پیشرفت خود در سال ۹۶ منتشر کرد که حاوی آمارهای قابل توجه و جالبی است. بر اساس همین گزارش، این شبکه نمایش خانگی از ابتدا تا انتهای سال ۹۶ رشدی ۵۸۱ درصدی را در میان کاربران خود تجربه کرده است.

از سوی دیگر فیلیمو که در سال ۹۵ به مجموع ۲۱۰ میلیون دقیقه نمایش ویدیو رسیده بود، در سال ۹۶ این رقم را به یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون دقیقه رسانده که در این قسمت نیز رشدی ۴۴۵ درصدی دیده می‌شود.

تا پایان سال گذشته ۹۶۰۰ عنوان فیلم و سریال در این شبکه خانگی بارگذاری شده‌اند که مجموع دقایق این محتوا، ۵۸۱ هزار دقیقه بوده است. در این میان فیلیمو در اینفوگرافیکی که منتشر نموده، محبوب‌ترین سریال‌ها و ژانرها را نیز معرفی کرده است. ژانرهای اکشن، انیمیشن و خانوادگی به ترتیب با ۳۲۳، ۳۱۶ و ۱۶۵ میلیون دقیقه تماشا، در صدر بوده‌اند.

اینفوگرافیک فیلیمو و سایر آمارهای این شبکه نمایش خانگی در ادامه قابل مشاهده است:

آمارهای فیلیمو

به گفته‌ی مدیرعامل صبا ایده (هلدینگ مالک آپارات، فیلیمو، صباویژه و...) فیلیمو پیشتاز VODهاست و سهمی بیشتر از ۵۰ درصد از این بازار را در اختیار دارد. اگرچه در این اینفوگرافیک تعداد کاربران ذکر نشده اما «محمدجواد شکوری مقدم» ماه گذشته در گفتگو با دیجیاتو خبر داده بود که این شبکه‌ی نمایش خانگی، بیشتر از ۴۰۰ هزار مشترک دارد که برای استفاده از خدمات آن هزینه پرداخت می‌کنند. با این وجود، شکوری مقدم بازه زمانی یک سال و نیم آینده را برای رسیدنِ فیلیمو به نقطه سر به سر پیشبینی کرد.

مدیرعامل صبا‌ ایده بر اساس رفتار و رشد کاربران سرویس‌های VOD در دو سال اخیر، سال جاری را برای VODها زمان رشد و یک مقطع طلایی دانست؛ مقطعی که این سرویس‌ها می‌توانند سهم زیادی را از بازار آفلاین بگیرند. شکوری مقدم در همین رابطه به دیجیاتو گفت:

«فیلیمو سال پیش رشد قابل توجهی داشت. از پنج ماه پیش تا کنون این رشد دوباره افزایشی بوده است و فکر می‌کنیم انتهای امسال با توجه به وضعیت محتوایی مانند فیلم و سریال‌هایی که می‌دانیم در حال توسعه هستند، بازار سینمای خانگی بسیار گرم شود. همه این موارد در کنار گرایش رشد کاربران، باعث می‌شود تا امسال را یک زمان طلایی برای سرویس‌های پخش ویدیو بدانم. پیشبینی‌های قبلی ما هم در مورد رشد نه‌تنها محقق شد بلکه از آنچه می‌خواستیم رد شدیم.»

در گام بعدی، فیلیمو به دنبال ساخت سریال اختصاصی خود است که تا چند ماه آینده منتشر خواهد شد.

گفتگوی کامل دیجیاتو با محمدجواد شکوری مقدم را بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • رضا حطیم
    رضا حطیم | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    برو بابا اینترنت ایرانسلو نیم بها کردین.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی