ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با آلینو آرکانوم آشنا شوید؛ سوپر اتومبیلی 5200 اسب بخاری از بلغارستان

در سال های اخیر کم نبوده تعداد شرکت های کوچکی که با ادعای ساخت یک ابر خودروی قدرتمند و رقابت با بزرگانی چون کوئنیگ زگ و پاگانی ظهور کرده اند. با این حال اکثر این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

در سال های اخیر کم نبوده تعداد شرکت های کوچکی که با ادعای ساخت یک ابر خودروی قدرتمند و رقابت با بزرگانی چون کوئنیگ زگ و پاگانی ظهور کرده اند. با این حال اکثر این شرکت ها تا قبل از تولید حتی یک نمونه واقعی به پایان حیات خود رسیده و از صحنه روزگار محو شده اند.

از جمله شرکت های موفق این چنینی می توان به ریماک اشاره کرد. این خودروساز کروات اکنون با سوپر اتومبیل های برقی کانسپت وان و C_2 شهرتی جهانی پیدا کرده و توانسته نظر مساعد پورشه را برای همکاری جلب کند.

حال یک شرکت بلغارستانی با نام آلیِنو (Alieno) سعی دارد مسیری مشابه با ریماک را طی کرده و با تولید یک ابر خودروی الکتریکی نام خود را بر سر زبان ها بیندازد.

نام این شرکت نوپای سه ساله، ظاهرا اصالتی ایتالیایی داشته و به معنای "بیگانه" یا "موجود فضایی" است که احتمالا به خاطر عملکرد فرازمینی خودروهای این شرکت انتخاب شده است.

Alieno Arcanum (7)

آرکانوم (Arcanum) نخستین محصول آلینو محسوب می شود. این سوپر خودروی تمام برقی در مدل پایه 2610 اسب بخار قدرت دارد. مدل های دیگری از آرکانوم با 4351 و 5221 اسب بخار قدرت نیز قابل انتخاب هستند.

بلغارها معتقدند نسخه 5221 اسب بخاری آرکانوم قادر است به حداکثر سرعت 303 مایل (معادل 487 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. ارقام مرتبط با آرکانوم به قدری خارق العاده هستند که در صورت تبدیل شدن به واقعیت آن را با اختلافی نسبتا زیاد به سریع ترین و قدرتمندترین خودروی جهان تبدیل خواهند کرد.

Alieno Arcanum (7)

آلینو آرکانوم با توجه به قدرت خروجی در سه نسخه STR (خیابانی)، TRC (مخصوص پیست) و RCE (مسابقه ای) قابل انتخاب خواهد بود. به گفته مقامات آلینو، تریم RCE می تواند در کلاس LMP1 از رقابت های لمان شرکت کند. البته این مساله در گرو این است که خودروهای برقی اجازه حضور در مسابقات لمان را داشته باشند.

Alieno Arcanum (7)

بر اساس شنیده ها در قوی ترین نسخه آرکانوم، هر چرخ نیروی خود را از 6 موتور برقی دریافت می کند؛ به عبارت دیگر پیشرانه این خودرو در مجموع از 24 موتور تشکیل یافته است.

Alieno Arcanum (5)

به لطف سلول های گرافینی و ابرخازن ها، آرکانوم می تواند با یک بار شارژ تا 634 مایل (معادل 1020 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد.

همانطور که اشاره شد اعداد و ارقام آلینو آرکانوم به قدری شگفت انگیز هستند که باور کردن آنها به تلاش و کوشش ذهنی زیادی نیاز دارد! افرادی که به این هیولای بلغاری علاقه مند باشند، باید 878 هزار دلار برای مدل پایه و 1.75 میلیون دلار برای قوی ترین نسخه کنار بگذارند. همچنین خریداران پس از سفارش بسته به تجهیزات باید 18 الی 30 ماه در انتظار بمانند.

Alieno Arcanum (2)

گفتنی است پیش از این اماراتی ها نیز با ادعای تولید یک خودروی 5000 اسب بخاری به نام Devel Sixteen سر و صدای زیادی بر پا کرده بودند. با این حال با گذشت چند ماه از آن تاریخ هنوز خبری از این هیولای کاغذی نشده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا آلینو آرکانوم نیز سرنوشت مشابهی پیدا می کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    بنظرم امارات حتي همين كه يك ماكت يا طرح مفهومي هم معرفي كنه خيلييه!

مطالب پیشنهادی