ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیمه بدنه
خودرو

توصیه بیمه مرکزی: با افزایش قیمت خودرو سرمایه بیمه بدنه را افزایش دهید

بیمه مرکزی به منظور حمایت ازحقوق بیمه گذاران با توجه به نوسانات اخیر قیمت خودرو، خواستار افزایش سرمایه بیمه بدنه خودروها شد. بر اساس اعلام بیمه مرکزی پیرو افزایش قیمت خودرو، پیشنهاد می‌شود بیمه گذارانی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۵

بیمه مرکزی به منظور حمایت ازحقوق بیمه گذاران با توجه به نوسانات اخیر قیمت خودرو، خواستار افزایش سرمایه بیمه بدنه خودروها شد.

بر اساس اعلام بیمه مرکزی پیرو افزایش قیمت خودرو، پیشنهاد می‌شود بیمه گذارانی که دارای بیمه بدنه هستند با مراجعه به شرکت‌های بیمه، سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکلاتی چون اعمال ماده 10 قانون بیمه مواجه نشوند.

طبق ماه ده 10 قانون بیمه اگر خودرو شخصی 100 میلیون تومان ارزش داشته و خودرو را به ارزش 50 میلیون تومان بیمه شود، درصورتیکه خسارتی به مبلغ 10 میلیون تومان به خودرو وارد شود. شرکت بیمه‌گر مبلغ 5 میلیون ریال به دارنده خودرو پرداخت می‌کند. در واقع اگر مالی با قیمتی کمتر از قیمت واقعی بیمه شده باشد، بیمه‌گر به تناسب ارزش واقعی خودرو و مبلغی که بیمه‌ شده پرداخته، خسارت را پرداخت می‌کند.

مبلغ خسارت واقع شده (10) ضربدر سرمایه بیمه شده (50) تقسیم بر سرمایه واقعی (100) = خسارت پرداختی (5)

بیمه بدنه

لازم به توضیح است که اگر کسی خودروی خود را در زمان صدرور بیمه نامه کاملا به روز و واقعی بیمه کرده باشد، ولی در زمان حادثه ارزش خودرو بالاتر برود یعنی خودرو گران شود، بازهم ماده 10 اعمال می شود. به همین دلیل در صورت افزایش قیمت مال، بیمه گذار باید شرکت بیمه را درجریان گذاشته و حق بیمه اضافی متعلقه پرداخت شود.

پیش از این برای برخی بیمه‌گذاران که بیمه بدنه داشتند پیامکی مبنی بر مراجعه به شرکت بیمه‌ و پرداخت مابقی ارزش بیمه دریافت کرده بودند. تا هنگام بروز حادثه، مبلغ خسارت بر اساس قیمت روز خودرو محاسبه شود. البته پرداخت حق بیمه افزوده شده بر اساس افزایش قیمت خودرو، اجباری نیست و در صورت بروز حادثه، پرداخت بیمه طبق فرمول بالا و با تاثیر گیری از سرمایه بیمه شده و ارزش واقعی خودرو محاسبه خواهد شد.

همچنین دارندگان خودرو اگر قصد دارند با افزایش قیمت خودرو، مبلغ سرمایه بیمه شده را افزایش ندهند می‌توانند از پوشش افزایش ارزش وسیله نقلیه تا 50 درصد (جزئی و کلی) استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Soran
    Soran | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    چقد شما به فکر ملت هستید آخه !!!

مطالب پیشنهادی