ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل موزیک به سلطنت اسپاتیفای در آمریکا پایان داد

پیش از این گفته شده بود که اپل موزیک تا تابستان آینده سلطنت اسپاتیفای را پایان خواهد داد. این اتفاق رخ نداده اما سرویس استریم آنلاین موسیقی اپل توانسته در بازار آمریکا، تعداد کاربران بیشتری را به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

پیش از این گفته شده بود که اپل موزیک تا تابستان آینده سلطنت اسپاتیفای را پایان خواهد داد. این اتفاق رخ نداده اما سرویس استریم آنلاین موسیقی اپل توانسته در بازار آمریکا، تعداد کاربران بیشتری را به خود اختصاص دهد.

چندی پیش اسپاتیفای محبوبترین سرویس استریم آنلاین موسیقی در سرتاسر جهان به شمار می‌رفت و کاربران گزینه بهتری برای انتخاب در این بازار نداشتند که موجب شده بوده همگان به این سرویس پناه آورند اما با معرفی اپل موزیک در سال ۲۰۱۵ میلادی، داستان قدری تفاوت پیدا کرد چرا که یکی از بزرگترین (یا به گفته‌ی خودشان نوآورترین) کمپانی‌های آمریکا وارد رقابت شده بود و قصد داشت عنوان محبوبترین سرویس استریم آنلاین موسیقی را از اسپاتیفای بگیرد.

حال به نظر می‌رسد این کمپانی مقدمات براندازی سلطنت اسپاتیفای را فراهم آورده چرا که به تازگی گزارش شده در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر میلیون کاربر آمریکایی از دو سرویس یاد شده استفاده می‌کنند اما تعدا کاربران اپل موزیک قدری بیشتر است.

در دورانی که دیگر دوستداران موسیقی علاقه‌ای به خرید آلبوم‌ها ندارند و سرویس‌های استریم آنلاین را ترجیح می‌دهند، اسپاتیفای توانسته فاصله زیاد خود را با رقیبش حفظ کند اما باید به یاد داشته باشیم که اپل روی محبوبیت آیفون‌ها تمرکز کرده و امیدوار است بدین شکل تعداد کاربرانش را روز به روز بیشتر کند. اتفاقی که اکنون در آمریکا که بزرگترین بازار موسیقی به شمار می‌رود، رخ داده است.

طبق آخرین اطلاعات موجود اسپاتیفای اکنون ۷۵ میلیون کاربر دارد که حق اشتراک ماهیانه پرداخت می‌کنند و این مقدار تقریباً ۱.۵ برابر مشترکین ۵۰ میلیونی اپل موزیک به شمار ‌می‌رود. این در حالی است که اسپاتیفای بیش از ۹۰ میلیون مشترک نیز دارد که از اپلیکشین رایگان و تبلیغ محور این سرویس استفاده می‌کنند.

حال باید دید که با عرضه آیفون‌های سال ۲۰۱۸ که قرار است تا پایان تابستان امسال معرفی شوند، چه اتفاقی برای شمار کلی کاربران این دو سرویس می‌افتد و اپل موزیک موفق می‌شود به اسپاتیفای نزدیک شده و حتی آن را کنار بزند؟

 

تماشا کنید: فیلم تبلیغاتی اپل برای سیری با حضور «راک» منتشر شد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۱۷ تیر ۱۳۹۷

    اسپاتیفای هنوز فیلتره؟

    • Mohamad Gandomi
      Mohamad Gandomi | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

      فیلتر نیست تحریمه.

مطالب پیشنهادی