ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رایزن 3
تکنولوژی

بنچمارک و مشخصاتی از پردازنده اقتصادی AMD رایزن 3 منتشر شد

بر اساس گزارش های پیشین پردازنده اقتصادی جدیدی از نسل دوم سری رایزن AMD در راه هستند. به تازگی بنچمارکی از پردازنده 2300X از سری رایزن 3 منتشر شده که برخی از مشخصات آن را فاش ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

بر اساس گزارش های پیشین پردازنده اقتصادی جدیدی از نسل دوم سری رایزن AMD در راه هستند. به تازگی بنچمارکی از پردازنده 2300X از سری رایزن 3 منتشر شده که برخی از مشخصات آن را فاش می کند.

به گزارش وبسایت تک رادار پردازنده 2300X از 4 هسته پردازشی بهره می برد، فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز دارد و می تواند به فرکانس بوست 4 گیگاهرتز دست یابد. در بنچمارک Cinebench ظاهراً رایزن 3 مورد بحث توانسته به امتیاز 690 دست یابد و به این ترتیب در بین پردازنده های Core i3-8100 و Core i3-8350K از اینتل جای می گیرد.

رایزن 3

تصویری که منتشر شده خبر از اووِرکلاک شدن به فرکانسی در حدود 4.3 گیگاهرتز با ولتاژ 1.38 ولت می دهد و به نظر می رسد ظاهراً دستیابی به این فراکانس با خنک کننده ای عادی (ایر کولینگ) امکان پذیر شده است. به این ترتیب احتمالاً با خنک کننده های مایع امکان دسترسی به فرکانس بالاتر از این نیز ممکن خواهد شد.

بنا بر گزارش وبسایت Wccftech انتظار می رود پردازنده اقتصادی 2300X از سری رایزن 3 قیمتی بین 120 تا 140 دلار داشته باشد، با این حال اطلاعاتی در مورد زمان احتمالی عرضه آن اعلام نشده. البته اگر به طور ناگهانی معرفی شود نیز چندان متعجب نخواهیم شد.

پیش از این در فروردین ماه AMD از پردازنده های 2700X از سری رایزن 7 و نیز 2600X از سری رایزن 5 رونمایی کرده بود ولی خبری از مدل های جدید و به صرفه سری رایزن 3 نبود. به این ترتیب کاربران انتخاب اقتصادی به جز 2200G از سری رایزن 3 یا 2400G از سری رایزن 5 نداشتند. البته این مدل ها نیز بر مبنای فناوری 12 نانومتری نسل دوم سری رایزن نبودند. انتظار می رود معرفی 2300X این خلاء را پر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr NoBody
    Mr NoBody | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

    آخ اگه دلار هزار بود میخریدیم ۱۲۰ تومن?

مطالب پیشنهادی