ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گام بلند چینی ها در عرصه فناوری خودران؛ بایدو صدمین مینی بوس بدون راننده را تولید کرد

مدتی می شود که کمپانی بایدو (Baidu) وارد عرصه فناوری خودران شده است. این شرکت چینی اخیرا در گردهمایی سالانه توسعه دهندگان اعلام کرد با آپدیت پلتفرم آپولو و تولید انبوه مینی بوس های 14 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

مدتی می شود که کمپانی بایدو (Baidu) وارد عرصه فناوری خودران شده است. این شرکت چینی اخیرا در گردهمایی سالانه توسعه دهندگان اعلام کرد با آپدیت پلتفرم آپولو و تولید انبوه مینی بوس های 14 نفره آپولانگ (Apolong) یک سرویس حمل و نقل مبتنی بر فناوری خودران را در سرزمین مادری راه اندازی خواهد کرد.

baidu Apolong

به منظور تولید انبوه این مینی بوس ها، بایدو همکاری هایی را با شرکت King Long آغاز کرده است. مینی بوس های مذکور در مجموعه کینگ لانگ در شهر شیامن که در جنوب شرق چین در استان فوجیان واقع شده، تولید می شوند.

به گفته بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره بایدو یعنی آقای روبین لی در کنفرانس Baidu Create 2018 تاکنون صد دستگاه مینی بوس خودران خطوط تولید را ترک کرده اند.

Apolongbus

بایدو در نظر دارد سرویس مینی بوس های خودران خود را ابتدا در شهرهای پکن، شنزن، پینگتون و ووهام ارایه کند. با این حال چینی ها در اندیشه حضور در دیگر کشورها نیز هستند.

به لطف همکاری با SB Drive که در واقع یکی از زیرمجموعه های گروه بزرگ SoftBank به شمار می رود، بایدو می خواهد مینی بوس های خودران آپولانگ را در اوایل سال آینده به خیابان های ژاپن بفرستد.

Baidu's self-driving bus 2

این مینی بوس ها به سیستم خودران آپولوی بایدو مجهز شده و توانایی هدایت خودکار سطح 4 را دارا هستند، به این معنی که در شرایط معین می توانند تمام وظایف یک راننده را به طور خودکار انجام دهند.

مناطق توریستی، فرودگاه ها و سایر مناطق کنترل شده برخی از مکان هایی هستند که مینی بوس خودران چینی ها در آنها به جابجایی افراد خواهند پرداخت.

Baidu's self-driving bus 3

مینی بوس های خودران در واقع ثمره و نمود فیزیکی برنامه آپولوی بایدو محسوب می شوند. این پلتفرم بصورت متن باز بوده و سال ها است که مراحل توسعه را پشت سر می گذارد. آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، بایدو علاقه ای به ساخت وسایل نقلیه نداشته و فقط به دنبال تولید یک نرم افزار برای راندن خودروها است. با توجه به پیشرفت هایی که این شرکت تجربه کرده، می توان بایدو را پیشروترین شرکت چینی در عرصه فناوری خودران دانست.

Apollo baidu

در حال حاضر 116 شریک تجاری مختلف بر روی پلتفرم آپولو مشغول کار هستند. از جمله معروف ترین این شرکت ها می توان به گروه جگوار لندرور، والئو، بایتون، Leopard Imaging و Suning Logistcs اشاره کرد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی