ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش آماری کافه بازار از بهار ۹۷ منتشر شد

کافه بازار با انتشار گزارش وضعیت عملکرد خود در سه ماه ابتدایی سال ۹۷ خبر از استقبال گسترده کاربران از «برنامه‌های آنی» می‌دهد؛ به گونه‌ای که فقط در ماه خرداد، این نوع برنامه‌ها توسط کاربران ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

کافه بازار با انتشار گزارش وضعیت عملکرد خود در سه ماه ابتدایی سال ۹۷ خبر از استقبال گسترده کاربران از «برنامه‌های آنی» می‌دهد؛ به گونه‌ای که فقط در ماه خرداد، این نوع برنامه‌ها توسط کاربران این پلتفرم بیشتر از ۷ میلیون بار باز شده‌اند.

نکته قابل توجه اما در این گزارش‌های فصلی، اعلام نوع و مدل دستگاه‌هایی است که بیش از ۳۵ میلیون کاربر کافه بازار از آن استفاده می‌کنند. با نگاهی به گزارش‌های فصلی سال ۹۶ به این موضوع پی‌ می‌بریم که بیشتر از ۸۰ درصد ابزارهای اندرویدی که به این مارکت متصل می‌شوند متعلق به برندهای سامسونگ و هواوی هستند. این روند در سه ماه ابتدایی سال ۹۷ هم ادامه داشته و پراستفاده‌ترین دستگاه، موبایل سامسونگ گلکسی J7 بوده است.

کافه بازار در این قسمت، هر برند را به دو بخش «درصد کاربران» و «درصد کاربران خریدار» تقسیم کرده که دسته دوم اقدام به خرید اپلیکیشن‌های بازار کرده‌اند. با این حال درصد کاربران دستگاه‌های سامسونگ ۵۲ درصد، هواوی ۳۴ درصد، ال جی ۶ درصد، اچ‌تی‌سی ۲ درصد، لنوو، سونی، نوکیا و ایسوس هرکدام ۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، نمودار مربوط به پرطرفدارترین دستگاه‌های اندرویدی هم به شکل کامل در اختیار سامسونگ و سپس هواوی است.

نکته جالب دیگری که در گزارش کافه بازار به چشم می‌خورد، درصد تعداد برنامه‌ها در هر دسته است که در این قسمت، برخلاف تصور اولیه، بخش «آموزش» ۱۷ درصد از محتوای کافه بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه اول ایستاده است.

از سوی دیگر در قسمت میانگین نصب فعال، پیام‌رسان‌ها در اوج هستند و سپس بخش‌های «ابزارها» و «کاربردی» در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. گزارش کافه بازار اما آمار دقیق و تفکیک شده‌ای از تعداد نصب پیام‌رسان‌های خارجی و داخلی ارائه نداده ولی می‌گوید که بیشترین رشد تعداد کاربران در دسته پیام‌رسان‌ها با افزایش ۵۴.۶ درصدی بوده است. بیشترین رشد انتشار برنامه نیز در دسته آب و هوا با افزایش ۳۸.۵ درصدی بوده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی