ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جیمیل
آموزش

چگونه دسترسی برنامه‌های شخص ثالث را به حساب جیمیل ببندیم؟

در این چند وقت اخیر جنجال بر سر جیمیل زیاد بود و موضوع دسترسی اپ‌های شخص ثالث به حساب کاربری افراد نقل محافل‌ خیلی‌ها شد. البته بگذارید همین جا بگویم که دسترسی اپ‌ها به حساب ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

در این چند وقت اخیر جنجال بر سر جیمیل زیاد بود و موضوع دسترسی اپ‌های شخص ثالث به حساب کاربری افراد نقل محافل‌ خیلی‌ها شد. البته بگذارید همین جا بگویم که دسترسی اپ‌ها به حساب جیمیل چیزی نیست که بخواهید نگرانش باشید و خیالتان راحت خطری تهدیدتان نمی‌کند.

اما اگر وسواس بیش از حد روی حساب‌ کاربری گوگل خود دارید، جلوگیری از دسترسی اپ‌ها به اطلاعات جیمیل کار سختی نیست. در ادامه از نحوه بستن دسترسی اپ‌ها به حساب جیمیل برایتان می‌گوییم تا بتوانید از این طریق در عین کنترل بیشتر، امنیت حساب کاربری خود را حفظ کنید.

ابتدا به سراغ Security Checkup بروید

برای اینکه اول مطمئن شوید که یک برنامه مشکل دار پایش به حساب جیمیلتان باز نشده و در حال خراب کاری نیست، گوگل یک ابزار نسبتا خوب در اختیارتان قرار داده به نام Security Checkup. این ابزار چیز عجیب و غریبی هم نیست و دقیقا همان کاری را می‌کند که تمام سرویس‌های چکاپ دیگر انجام می‌دهند.

با رجوع به صفحه Security Checkup لیستی از اپ‌ها و شرکت‌های مختلفی که دسترسی نصفه و نیمه‌ای به حساب کاربری جیمیلتان دارند، در اختیارتان قرار می‌گیرد و آن وقت شما مختارید که هر طور می‌خواهید برای آن‌ها تصمیم بگیرید.

جیمیل

در ادامه به طور مفصل از نحوه بستن دسترسی اپ‌ها به حساب جیمیل برایتان می‌گوییم. اما پیش از آن حتما به سراغ Security Checkup بروید و ببینید که حساب جیمیلتان از نظر امنیتی در چه سطحی قرار دارد. مطمئن باشید که گهگدار بررسی کردن این صفحه به هیچ وجه خارج از لطف نیست و با رجوع به آن اطلاعات مهمی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بستن دسترسی اپ‌های شخص ثالث

اگر برنامه‌ای روی حساب جیمیلتان داشته باشید که احساس شود مخرب است، گوگل پیش از آنکه شما بفهمید آن را شناسایی می‌کند و در لیست Security Checkup قرار می‌دهد تا سر فرصت به وضعیتش رسیدگی کنید.

علاوه بر این، گوگل به شما اطلاع می‌دهد که استفاده از آن اپ تا چه اندازه می‌تواند ریسکی باشد. سپس باقی مسائل را به شما می‌سپارد تا خودتان به آن‌ها رسیدگی کنید. برای مثال همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، گوگل ۵ برنامه مختلف را شناسایی کرده که احتمال مخرب بودن آن‌ها را می‌دهد.

البته گوگل اشاره کرده که استفاده از این اپ‌ها که بومرنگ یکی از آن‌هاست‌، ریسک چندانی ندارد. اما احتیاط شرط عقل است و اگر با چنین پیامی رو به رو شدید حتما دوباره شرایط را مورد بررسی قرار دهید.

جیمیل

برای این کار روی کلید «i» کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری از برنامه‌ای که در حال استفاده از آن‌ هستید در اختیارتان قرار بگیرد. به طور مثال در توضیحات بومرنگ اشاره شده که این اپ دسترسی به ویژگی‌هایی چون خواندن، ارسال، پاک کردن و مدیریت ایمیل‌ را دارد و در حال حاضر چیزی در حدود ۱ تا ۵ میلیون نفر در سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنند.

با خواندن توضیحات داده شده، می‌شود فهمید که دسترسی‌های بومرنگ به هیچ وجه خارج از عرف نیستند و این اپ فقط از ویژگی‌هایی استفاده می‌کند که برای انجام مسئولیت‌هایش به آن‌ها نیاز دارد.

از آنجایی هم که تعداد کاربران بومرنگ در سرتاسر جهان کم نیست، می‌توان مطمئن بود که این اپ مخرب نیست و به هیچ وجه امنیت حساب جیمیل شما را تحدید نمی‌کند. اما در هر صورت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید و اگر توضیحات برنامه‌‌ای برایتان قابل قبول نبود می‌توانید با کلیک روی Remove Access دسترسی آن‌ را به حساب جیمیلتان ببندید.

البته ناگفته نماند به محض بسته شدن دسترسی‌های یک اپ، عملکرد آن دچار مشکل می‌شود و دیگر قادر نخواهید بود از امکانات و ویژگی‌های آن روی جیمیل خود استفاده کنید. پس خوب دقت کنید که دارید درهای جیمیلتان را به روی چه برنامه‌ای می‌بندید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی