ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اقتصاددانان می گویند در آمریکا، داشتن آیفون نشان دهنده ثروت شخص است

در صورتی که بخواهید ثروت عظیم تان را به رخ مردم بکشید، راه های زیادی پیش پایتان وجود دارد. اگر جزو ژن های خوب باشید، می توانید در اتومبیلی گران قیمت در شهر بچرخید، می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

در صورتی که بخواهید ثروت عظیم تان را به رخ مردم بکشید، راه های زیادی پیش پایتان وجود دارد. اگر جزو ژن های خوب باشید، می توانید در اتومبیلی گران قیمت در شهر بچرخید، می توانید لباس هایی گران قیمت بپوشید یا می توانید در عمارتی غول آسا گذران زندگی کنید. اما یک راه دیگر هم دارید: خرید آیفون. بنابر گزارش تازه دانشگاه شیکاگو و دفتر ملی تحقیقات اقتصادی، در ایالات متحده، داشتن آیفون به معنای قرار داشتن در دهک بالاتر جامعه و در میان افرادی است که مالیات بیشتری می پردازند.

در این گزارش با استناد بر اطلاعات سال 2016 میلادی آمده که هیچ برندی به اندازه آیفون اپل نشان دهنده درآمد بالای شخص مالک نیست. اقتصاددانان دریافته اند که 7 نفر از هر 10 نفری که آیفون دارند، درآمد بیشتری نسبت به سایرین کسب می کنند. به بیان دیگر، خرید آیفون در ایالات متحده شما را در چارک برتر جامعه از نظر درآمد قرار می دهد. گفتنی است که به خاطر استفاده از اطلاعات مربوط به سال 2016، آیفون X گران قیمت و 999 دلاری در این گزارش لحاظ نشده است.

سایر اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که فارغ از دارندگان آیفون، افرادی که آیپد دارند (66.9 درصد) و افرادی که موبایلی اندرویدی خریده اند (59.5 درصد)، به احتمال زیاد «درآمد بالایی» دارند. اقتصاددانی که بداند یک شخص از ورایزن به عنوان سرویس دهنده مخابراتی استفاده می کند، می تواند با اطمینانی 61 درصدی بگوید که وی درآمدی بالا دارد.

برای آگاهی از این موضوع که تکنولوژی موبایل تا چه حد آمریکایی ها را تحت تاثیر قرار داده باید گفت که در سال 2004، برندی که درآمد بالای شخص را نمایان می کرد، کَره Land O'Lakes بود و بعد از آن، سس سویای Kikkoman در جایگاه دوم قرار داشت. در سال 1992 هم این رتبه ها به ترتیب در اختیار سس خردل Grey Poupon و فیلم های Kodak بود. لیست کامل تر را می توانید در پایین مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی