ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور
تکنولوژی

اپ استور اپل سالگرد ۱۰ سالگی خود را جشن می گیرد

سه‌شنبه این هفته، اپ استور اپل سالگرد ۱۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد. فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل کار خود را به طور رسمی در سال ۲۰۰۸ و فقط با ۵۰۰ اپلیکیشن آغاز کرد، اما امروز به جایگاهی رسیده که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

سه‌شنبه این هفته، اپ استور اپل سالگرد ۱۰ سالگی خود را جشن می‌گیرد. فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل کار خود را به طور رسمی در سال ۲۰۰۸ و فقط با ۵۰۰ اپلیکیشن آغاز کرد، اما امروز به جایگاهی رسیده که زندگی بسیاری از مردم دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده و نحوه تعامل ما با موبایل‌هایمان را برای همیشه تغییر داده است.

تاریخچه اپ استور سرشار از آمار و ارقام و رکوردهای جالب توجه است. فروشگاه اپل در همان سال اول فعالیت، رکورد بزرگی را جابجا کرد و تعداد اپلیکیشن‌های خود را از ۵۰۰ عدد به ۵۰۰۰۰ عدد رساند، و امروز که مشغول خواندن این خبر هستید تعداد اپلیکیشن‌هایش به ۲ میلیون مورد می‌رسد.

اپ استور

هر چند فروشگاه پلتفرم رقیب یعنی گوگل پلی، همیشه از لحاظ تعداد اپلیکیشن‌ها برتری داشته و در حال حاض با ۳.۸ میلیون اپ در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. با این وجود فروشگاه اپل همواره از لحاظ سود حاصله از فروش اپ‌ها در مرتبه بالاتری نسبت به گوگل قرار داشته، به طوری که مطابق آخرین آمار در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ قریب به ۱۱.۵ میلیارد دلار سود خالص بدست آورده؛ رقمی که به گفته App Annie تقریبا دو برابر از سود بدست آمده از گوگل پلی بیشتر است.

به مناسبت ده ساله شدن اپ استور، شرکت اپل در اقدامی جالب نظر توسعه‌دهندگان iOS، کاربران و بعضی مقامات و کارمندان خود را جویا شده که از تأثیر اپ استور بر کسب و کار و زندگی خود بگویند. در یکی از جالب‌ترین این اظهار نظرها، کیت شپرد و ناتالیا لوکیانوا (بنیان‌گذاران استودیوی Imangi که بازی مشهور تمپل ران را در کارنامه دارند) اعلام کرده‌اند که با وجود داشتن یک تیم ۳۵ نفره، اپ استور اپل تنها دلیلی بوده که بازی تمپل ران به بیش از یک میلیارد دانلود در سراسر دنیا برسد.

با این حساب ضمن تبریک به اپل برای سالگرد ده سالگی اپ استور، آرزو می‌کنیم که ده سال بعدی هم به جذابیت سال‌های گذشته باشد و این فروشگاه با قدرت به کار خود ادامه بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی