ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک با زیردریایی کوچک خود، به نجات پسران تایلندی می رود [تماشا کنید]

همانطور که احتمالاً در اخبار خوانده اید، در حالی که تیم های ملی کشورهای مختلف مشغول رقابت در جام جهانی 2018 روسیه هستند، تیم فوتبالی متشکل از پسران تایلندی، هم اکنون برای جان خود می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

همانطور که احتمالاً در اخبار خوانده اید، در حالی که تیم های ملی کشورهای مختلف مشغول رقابت در جام جهانی 2018 روسیه هستند، تیم فوتبالی متشکل از پسران تایلندی، هم اکنون برای جان خود می جنگند. اما از آن جایی که روش های سنتی در نجات این کودکان و مربی آنها بی فایده بوده اند، ایلان ماسک به تکنولوژی روی آورده و خبر از طراحی زیردریایی هایی کوچکی داده که می توانند به نجات کودکان کمک کنند. همانطور که می توانید انتظار داشته باشید نیز، در توسعه این زیردریایی از تکنولوژی های اسپیس اکس استفاده می شود.

تا به اینجای کار به نظر می رسد که زمین علیه این تیم فوتبال کم سن و سال قیام کرده است. علاوه بر تونل های تقریباً صعب العبوری که باید از میان شان عبور کنند، شرایط نامساعد آب و هوایی باعث شده که زمان چندانی برای نجات آنها وجود نداشته باشد. باران به سختی باریدن گرفته و در هر لحظه، تونل ها با آب بیشتری پر می شوند.

ایلان ماسک که به خاطر ایده های جاه طلبانه و دیوانه وارش شهرت دارد، وعده توسعه یک زیر دریایی داده که می تواند به روند نجات کمک کند. این زیر دریایی از همان تیوب های انتقال اکسیژن مایعی بهره می برد که قبلاً در موشک فالکون استفاده شده است. این بدان معناست که زیر دریایی مورد اشاره به هنگام عبور از تونل ها، قادر به تحمل برخوردهای احتمالی خواهد بود.

البته علی رغم استفاده از عبارت زیر دریایی، آنچه ماسک در ذهن دارد بیشتر به پادهای نجات شبیه است و باید توسط ناجیان حمل شود. گفته می شود که وزن کم این زیر دریایی، امکان حملش را توسط دو غواص مهیا می سازد و ضمناً بدنه کوچک آن به راحتی از میان تونل های باریک محل حادثه عبور خواهد کرد.

تا این لحظه که این خبر نوشته می شود، چهار پسر نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده اند؛ اما عملیات نجات فعلاً متوقف شده تا تجهیزات مورد نیاز تامین شود. و گرچه این موضوع زمان اندکی در اختیار ماسک می گذارد تا توسعه زیر دریایی را به اتمام رسانده و آن را فوراً به تایلند منتقل کنند، زمان و آب و هوا به نفع هیچکس عمل نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ehsan Jam
    Ehsan Jam | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    دیجی جون لطفا لینک یوتیوب رو بزار ، آپارات پخش نمیکنه

  • H B
    H B | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

    من متوجه نشدم کار این به اصطلاح زیر دریایی چیه؟ آیا فقط حامل اکسیژن اضافه ست؟

    • H B
      H B | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

      الان یه ویدیوی دیگه تو یوتیوب دیدم و متوجه شدم که بچه ها می تونن داخل این زیر دریایی قرار بگیرن ولی چقدر شرایط پر استرسیه چون به زور توش جا میشن

      https://www.youtube.com/watch?v=d3qySXPJ2WE&feature=youtu.be

  • s.s.b
    s.s.b | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

    اخرین اخبار تا العان 8 نفرو نجات دادند

  • pouria zizo
    pouria zizo | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

    بله همون طور که میبینید این کفار و بی دین ها و وحشی ها سر حرفاشون هستن وعده سر خرمن نمیدن چند روز پیش گفت میسازیم الان ساخت.
    ولی ماها چون دین داریم و مسلمانیم...

مطالب پیشنهادی