ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی های پی سی تغییر می کند؟

Egress قرار است یک بازی بتل رویال با مبارزاتی شبیه به سری سولز باشد و به نظر می رسد با توجه به حال و هوای خاص خود بتواند کاربران زیادی را روی هر سه پلتفرم ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

Egress قرار است یک بازی بتل رویال با مبارزاتی شبیه به سری سولز باشد و به نظر می رسد با توجه به حال و هوای خاص خود بتواند کاربران زیادی را روی هر سه پلتفرم پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 جذب کند. در مصاحبه اخیر یکی از اعضای سازنده Egress به نام کنستانتین با سایت GamingBolt، او به نکات جالبی در رابطه با تاثیر عرضه کنسول های میان نسلی روی سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ها روی پی سی اشاره کرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا 12 گیگابایت رم کنسول ایکس باکس وان ایکس و 9 گیگابایت حافظه رمی که پلی استیشن 4 پرو دارد، روی سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی های چند پلتفرمی اثر می گذارد یا خیر، این گونه پاسخ داد: «نه، تا زمانی که بازی ها بر اساس مدل اصلی کنسول ها (پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان معمولی) توسعه داده می شوند، چیزی تغییر نخواهد کرد.»

او ادامه داد: «ما هنوز برای بهینه سازی بازی روی مدل معمولی پلتفرم ها تلاش می کنیم و از همین جهت 12 گیگابایت رم ایکس باکس وان ایکس تاثیری روی حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ها نخواهد گذاشت.»

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ها

او همچنین در مورد تحسین برانگیز نبودن پردازنده کنسول ها حتی پردازنده قوی ترین کنسول فعلی یعنی ایکس باکس وان ایکس صحبت کرد: «نمی توان کتمان کرد که پیشرفت بازی ها و فناوری های جدید به پردازنده ها گره خورده است و اگر ارتقا قابل لمسی را در پردازنده های ایکس باکس وان ببینم، قطعاً خوشحال خواهم شد.»

البته در حال حاضر در پایان نسل هشتم بازی های ویدیویی به سر می بریم و از همین سو دیگر زمانی برای رفع مشکل سخت افزاری در هیچکدام از کنسول های موجود در بازار نیست. کنستانتین هم احتمالاً به به روزرسانی نرم افزاری کنسول ها برای استفاده بهینه تر از سخت افزار آن ها اشاره کرده است.

در ماه های اخیر زمزه های نسل بعدی کنسول ها بیشتر از همیشه شنیده می شود. چندی پیش مایکروسافت از جزییات ساخت ایکس باکس بعدی گفته بود و قبل از آن نیز جان کودرا، مدیر برند پلی استیشن به پایان عمر پلی استیشن 4 اشاره کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MR.X
    MR.X | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

    دمتون گرم . مونده بودم چه رمی برای Pc بعدیم بگیرم که باید حداقل با PS5 برابر باشه ....

مطالب پیشنهادی