ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل به استفاده از چیپ های مودم اینتل در آیفون های آتی ادامه خواهد داد

به نظر می رسد که شایعات مربوط به استفاده اپل از مودم های 5G مخصوص به خود در آیفون های 2020 چندان به واقعیت نزدیک نبوده است. هفته گذشته در گزارشی خواندیم که مدل های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

به نظر می رسد که شایعات مربوط به استفاده اپل از مودم های 5G مخصوص به خود در آیفون های 2020 چندان به واقعیت نزدیک نبوده است. هفته گذشته در گزارشی خواندیم که مدل های 2020 آیفون به مودمی متعلق به اینتل که تحت عنوان «Sunny Peak» شناخته می شود مجهز نخواهد بود؛ مودمی که گفته می شد اتصالات 5G، وای فای و بلوتوث را روی چیپی واحد ارائه می دهد. اما حالا مشخص شده که Sunny Peak هیچوقت از اتصالات 5G پشتیبانی نمی کرده و این یعنی انتظار می رود اینتل هنوز هم چیپ های مودم 5G خود را به اپل بفروشد.

این موضوع ضمناً به معنای آن است که Sunny Peak از همین حالا به آخر خط رسیده است؛ زیرا اپل قرار بود بزرگ ترین خریدار این چیپ باشد. منابع نزدیک به اینتل می گویند که پروژه Sunny Peak هم اکنون رها شده و افرادی که مشغول توسعه این چیپ بوده اند، به پروژه های دیگر منتقل شده اند. گفتنی است که بنابر بیانیه اینتل، نقشه راه سال 2018 الی 2020 هیچ تغییری نکرده و انتظار می رود که حداقل تا سال 2020، شاهد حضور چیپ های مودم این کمپانی در دیوایس های آیفون باشیم. اینتل در بیانیه ای می گوید که «نقشه راه سال 2018 الی 2020 تغییری نکرده. ما به برنامه ها و پروژه های خود در قبال 5G متعهد باقی می مانیم».

در تلاشی برای درک این موضوع که چرا اپل به همین زودی Sunny Peak را رها کرد، مدیران اینتل گمان می کنند که مشکلات مهندسی، اصلی ترین دلیل بوده است. اینتل امیدوار بود که چیپ جدیدش قادر به پشتیبانی از تکنولوژی تازه 802.11ad WiGig باشد اما ظاهراً مشکلاتی در مهندسی، این مهم را غیرممکن کرده است.

اپل هم اکنون گزینه های زیادی پیش روی خود می بیند. اهالی کوپرتینو یا می توانند به طراحی چیپ مخصوص به خود بپردازند، یا به همکاری با اینتل و کوالکام ادامه دهند و یا اصلاً رویکردی تازه در پیش بگیرند. پیش از این در شایعات خوانده بودیم که طی سال 2018، مدیاتک در تامین برخی قطعات جایگزین کوالکام می شود و سفارشاتی از سوی اپل برای تامین چیپ های وای فای مورد استفاده در اسپیکر هوشمند هوم پاد دریافت می کند. در این صورت، اپل احتمالاً می خواهد پیش از ثبت سفارش های مربوط به چیپ های مودم 5G، عملکرد مدیاتک و ظرفیت هایش را به بوته آزمایش بگذارد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی