ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Injustice 2: Legendary Edition
ویجیاتو - بازی

بررسی بازی Injustice 2: Legendary Edition ؛ گفتند فسانه‌ای و ابرقهرمان شدند

سال گذشته بود که ابرقهرمانان DC Comics گردهم آمدند و با مشت و لگد از یکدیگر پذیرایی کردند. بازی Injustice 2 توانست نظر اکثر دوستداران ژانر رزمی و البته کامیک بازان را جلب کند و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

سال گذشته بود که ابرقهرمانان DC Comics گردهم آمدند و با مشت و لگد از یکدیگر پذیرایی کردند. بازی Injustice 2 توانست نظر اکثر دوستداران ژانر رزمی و البته کامیک بازان را جلب کند و با داستانی که البته از عناوین هم رده و هم سبک ژاپنی خود کمی پیش پاافتاده تر بود ولی در هر حال از کیفیت مطلوبی برخوردار بود، سوپرمن و بتمن را علیه یکدیگر بشوراند.

بازی Injustice 2: Legendary Edition
اصلا فکرش را می‌کردید روزی در دنیای بازی‌ها این صحنه را ببینید؟

نقد و بررسی مفصل این بازی را سال گذشته در همین روزها پوریا در دیجیاتو نوشت و به ابعاد و زوایای مختلف این بازی به دقت پرداخت. بازی جدیدی که هم اکنون عرضه شده یک ادیشن جدید بوده که شامل تمامی DLCهای عرضه شده برای این بازی از زمان عرضه تا کنون بوده هست به علاوه چند موارد جزیی دیگر که باعث شده پکیج افسانه‌ای بازی اینجاستیس ارزش خریدن داشته باشد و البته آه از نهاد گیمر هم بلند شود که کاش این بازی با این محتویات تکمیلی همان سال گذشته عرضه می‌شد و تجربه‌ای به مراتب ناب‌تر و بهتر را در اختیار می‌گذاشت.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

  • سازنده: NetherRealm Studios
  • ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment
  • پلتفرم ها: پی‌سی، پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان
  • پلتفرم بررسی: پی‌سی

بازی Injustice 2: Legendary Edition

ترکیب قهرمانان DC در یک بازی به سری اینجاستیس ختم نمی‌شود و به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد. اولین بار کمپانی MIDWAY‌ (ناشر سری مورتال کمبات تا قبل از سال ۲۰۱۰) بود که با توافقی ضمنی توانست بازی رزمی به اسم  Justice League Task Force با حضور ۹ کاراکتر از دنیای کامیک های دی سی بسازد و آن را در کنسول سگامگادرایو عرضه کرد. بعدتر دو عنوان با نام های Justice League: Injustice for All و Justice League: Chronicles برای کنسول دستی گیم بوی  عرضه شد که بر اساس سریال کارتونی به همین نام بود و MIDWAY‌در ساخت آنها نقش داشت.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

تا اینکه این کمپانی کاراکترهای مورتال کمبات خود را با دنیای دی سی ترکیب کرد (به رسم ترکیب بازی Marvel Vs Capcom) و عنوان Mortal Kombat vs. DC Universe را در سال ۲۰۰۶ برای کنسول‌های نسل هفتم عرضه کرد که می‌توان آن را سرمنشا سری بازی Injustice دانست.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

بعدتر که کمپانی Midway منحل شد، تمامی حق و حقوق آثار این ناشر به برادران وارنر رسید و این شرکت با تاسیس یک استودیوی جدید موسوم به NetherRealm Studios باردیگر بازی کمبات را در قالبی نو احیا کرد و سری Injsutice هم خلق شده توسط همین گروه است. بعد از خواندن این مقدمه کوتاه یکراست به سراغ تغییرات اساسی پیش آمده در نسخه جدید injustice می‌روم تا بفهمیم که پکیج جدید دقیقا چه چیزهایی در چنته دارد.

بازی Injustice 2: Legendary Edition
با تشکر از تیم سازنده بازی که یک خودسانسوری ناخواسته در اینجا ساختند تا ما بتوانیم عکس را منتشر کنیم.

اول از همه باید به شخصیت‌های اضافه شده جدید اشاره کرد که تعدادشان  به ۱۰ کاراکتر می‌رسد و البته باید یادتان بیندازم که بازی در یک حرکت هوشمندانه و جالب کاری کرده بود که برخی شخصیت‌ها با عوض کردن SKINشان تبدیل به یک کاراکتر مجزای دیگر شوند (البته طبیعتا در این حالن قدرتها و سبک استایل مبارزه‌ایشان تفاوت چندان خاصی ندارد و کاراکترهایی چون VIXEN‌ و POWER GIRL به این شکل قابل دسترس هستند.)

بازی Injustice 2: Legendary Edition
مردن به سبک بازی قدیمی و کلاسیک لاکپشت‌های نینجا. از این ریزه‌کاری‌های هوشمندانه در بازی زیاد می‌بینید و می‌شنوید

این ده کاراکتر چه کسانی هستند؟

بازی Injustice 2: Legendary Edition

۱- اتم ATOM

اتم یک جورهایی تداعی کننده کاراکتر آنت من کامیک های مارول است با این تفاوت که اولا قابلیت بزرگ شدن ندارد و صرفا ریز می‌شود اما ریزتر و ریزتر از یک مورچه! اتم می‌تواند دقیقا خود را اندازه ذرات اتم کند و در جریان برق و شریان‌های بدن و... حضور پیدا کند.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

نحوه مبارزه: او یک پا دانشمند و فیزیکدان است و از اسلحه خودش هم در مبارزات استفاده می‌کند که باعث کوچکی و بزرگی دشمنش می‌شود. جاخالی دادن از ضربات با قدرت کوچک پذیری او و ترکیب این قابلیت با مشت و لگد‌های مختلف جانانه است!

بازی Injustice 2: Legendary Edition

۲- مانتای سیاه Black Manta

در سری آکوامن به عنوان ابرشرور حضور دارد و دلیل دشمنی‌اش با آکوامن کشتن پدرش توسط اوست. پدر بلک مانتا یک شکارچی غیرقانونی دریایی بود و این شخصیت با لباس غواصی خاص خود با آکوامن زیردریاها مبارزه می‌کند و پسر او را هم در کامیک‌ها کشته شده. نکته جالب اینکه پسر خود بلک مانتا وردست آکوامن هست و آکواکید نام دارد و البته در بازی حضور ندارد. مانتای سیاه در فیلم آکوامن که به تازگی اکران می‌شود حضور دارد.

نحوه مبارزه: بلک مانتا می‌تواند پرواز کند و اشعه قرمزی از چشمان خود ساطع کند از همین رو سیستم مبارزه با او از راه دور بسیار خوب است اما زور بازوی خوبی هم دارد و مبارزات تن به تن را نیز می‌توان با مشت‌های مهیبش انجام داد.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

۳- دارکساید Darkseid

او فرمانروای سیاره Apokolips است و در کامیک‌های New God توسط جک کربی که نویسنده ثابت مارول بوده خلق شده. این ابرشرور قدرتمندترین کاراکتر دی سی است و صرفا به خاطر مشغله‌های درگیری جداگانه‌ای که در سیاره تحت سلطه‌اش با خدایان دارد نمی‌تواند زیاد در داستان‌های روتین دی سی و ابرقهرمانانش حضور پیدا کند! طرفداران مارول و دی سی بین اینکه او قوی‌تر است یا ثانوس (ابرشرور دنیای مارول که در فیلم اینفینیتی وار حضور داشت) هنوز با هم دعوا دارند.

نحوه مبارزه: دستانش را به پشت کمر قفل کرده و خونسرد و مقتدرانه مبارزه می‌کند. دارکساید خوراک مبارزه از راه دور است و اکثر قابلیت‌هایش در چیزی خارج از مشت و لگد ختم می‌شود. کار با لیزرهایش را اگر یاد بگیرید، حدودا شکست ناپذیر می‌شوید.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

۴-افسونگر Enchantress

یک نفرین قدیمی مصری روی او گذاشته شده و قدرت‌های جادوگری باستانی در اختیار دارد و در بدن دختر هنرمندی به نام جون مور حلول پیدا کرده و آن را تسخیر کرده است. جزو گروه معروف جوخه خودکشی است. چهره‌ای که از افسونگر در بازی Injsutice 2 می‌بینیم بیشتر به کامیک‌ها شباهت دارد و طرفداران از این هیبت استقبال کردند و دلیل احتمالی عرضه شدن این کاراکتر همین موضوع است.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

نحوه مبارزه: با افسون‌ها و وردهای مختلف مبارزه می‌کند و می‌تواند موجودات مختلفی را احضار کند تا دمار از دشمن در بیاورد و یا حتی کنترل دشمن را بر عهده بگیرد و کاری کند که دشمن خودزنی کند. او چست و چابک هم هست و برای گیمرهای عاشق مبارزه سریع انتخاب خوبی است.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

۵-هلبوی (پسر جهنمی) Hellboy

اصلا جزو کامیک‌های DC به حساب نمی‌آید و جزو قهرمانان ناشر دیگری به اسم دارک هورس به حساب می‌آید. بر اساس یک تصادفی از جهنم به زمین احضار می‌شود در دوران کودکی و توسط یک دانشمند در زمین بزرگ می‌شود و در سازمانی فعالیت می‌کند که کارش مبارزه با موجودات ماوراالطبیعه است. او به خاطر اینکه در زمین بزرگ شده آنچنان خلق و خوی جهنمی ندارد. هلبوی تاکنون در دو فیلم سینمایی ظاهر شده و خبر ساخت ریبوت آن نیز این روزها به گوش می‌رسد.

نحوه مبارزه: هلبوی کمی تا قسمتی به خاطر هیبت خود کند است اما در صورت اینکه بتوانید با او به مبارزات رودررو عادت کنید، بی شک یکی از قوی‌ترین کاراکترهاست. در ضمن همین کندی با داشتن تفنگی قدرتمند تا حدی جبران شده و ترکیب اسلحه و مشت‌های سهمگین می‌تواند یک مبارزه اساسی را پدید آورد.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

۶-ریدن Raiden

رِیدن به عنوان خدای تندر در بازی مورتال کامبت نگهدارندهٔ قلمرو زمین است. هم‌پیمانان او لیو کانگ و کانگ لاو هستند. ریدن دارای قدرت‌های فراطبیعی گوناگونی من‌جمله تله پورت، کنترل صاعقه و توانایی پرواز است و جزو شخصیت‌های اصلی (در جبهه خیر) سری کمبات محسوب می‌شود.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

نحوه مبارزه: ریدن همان خاطره کمبات بازان را تداعی می‌کند و با قدرت رعد و برق و پرش‌های سریع خود و حتی احضار اژدهای معروف لوگوی مورتال کمبات در خلال مبارزات،نوستالژیک ترین شخصیت برای کمبات بازان است.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

7-ردهود Redhood

یا همان جیسون تاد، به رابین دوم مشهور است و در داستان مشهوری توسط جوکر کشته می‌شود ولی بعدها در داستان under red hood برمی‌گردد و روند کاری‌اش با بتمن تفاوت دارد چرا که موافق خشونت و کشتن است و راهش با بتمن تفاوت دارد. او همیشه از بتمن کینه دارد که چرا وقتی توسط جوکر کشته شد، بتمن دست به قتل جوکر نزد. او در داستان‌ها به صورت مستقل فعالیت می‌کند و گاهی کنار بتمن است و گاهی رودرروی او قرار می‌گیرد.

نحوه مبارزه: ردهود یک تفنگباز قهار است و بیشتر از آنکه با مشت و لگد‌های او سروکار داشته باشید باید هوای کلت‌هایش را داشته باشید. قدرت ضربات او و نحوه مبارزاتش ناخودآگاه کمی من را یاد دانته انداخت.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

۸-استارفایر StarFire

جزو شخصیت‌های گروه Teen Titans حساب می‌شود و یک شاهدخت فضایی محسوب می‌شود که بنا به دلایل جنگ داخلی سیاره‌اش به زمین فرار کرده و از قضا عاشق دیک گریسون (رابین اولی داستان‌های بتمن) است. موهای آتشین او و پرواز از جمله قدرت‌های اوست. در داستان‌های Injsutice گریسون توسط رابین مرده و استارفایر دنبال انتقام از اوست. استارفایر از نظر کاراکتری شبیه به پرنسسهای دیزنی است با این تفاوت که قدرتهای ابرقهرمانی خاصی دارد. مطرح شدن انیمیشن سینمایی Teen Titans و ساخت ادامه سریال آن دلیل احتمالی و توجیه حضور این کاراکتر در بازی است.

نحوه مبارزه: استارفایر جزو قدرمندترین کاراکترهای زن داخل بازی iNJSUTICE 2 است و هر قابلیتی که از یک ابرقهرمان توقع داشته باشید را یکجا دارد.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

9-ساب زیرو Subzero

یا همان نینجا آبی قدیم خودمان! از دنیای کمبات سربرآورده و قدرتش سرما و یخ است. در بازی قبلی iNJUSTICE اسکورپیون حاضر بود و حالا نوبتی هم که باشد نوبت ساب زیرو، رقیب دیرینه اوست.

نحوه مبارزه: شکل و هیبت و البته سبک مبارزه ساب زیرو کمی تا قسمتی با حضورش در مورتال کمبات‌های قبلی تفاوت دارد و کمی تازگی دارد که این مساله شاید به مذاق برخی کمبات دوستان خوش نیاید. شمشیر او در مبارزات این بار نقش اساسی دارد و ساب زیرو کماکان بهترین گزینه برای کند کردن دشمنان سریعی همچون فلش و افسونگر است.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

10-لاکپشت‌های نینجا

لاکپشت‌های نینجا نیز از معدود کاراکترهای جدید اضافه شده به بازی هستند که از دنیای کامیک بوکی دی سی نیستند و توسط ناشر دیگری به اسم IDW خلق شدند. احتمالا همه‌تان تاحدی این ابرقهرمانان عجیب و غریب را می‌شناسید. نکته قابل توجه اینست که هر ۴ شخصیت به عنوان یک کاراکتر در بازی هستند و در طول مبارزات می‌توانید بین نینجاهای مختلف سوییچ کنید.

نحوه مبارزه: با انتخاب هر یک از لاکپشت‌ها شما یک سری ضربات معمول دارید که همه لاکپشت‌ها می‌توانند انجام دهند (مثل دفاع کردن لاکی و ضربه به سر و...) ولی هر یک از این کاراکترها قابلیت‌های جداگانه و منحصر خود را هم دارا هستند:

لئوناردو (با نوار آبی): می‌تواند در طول مبارزات از دیگر لاکپشت‌ها کمک بخواهد و به نوعی مبارزات Tag Battle انجام دهد.

مایکل (با نوار زرد): اسکیت بورد خود را در طول مبارزات دارد و با آن هم بسیار سریع می‌شود و هم اینکه نیمه ماشین-نیمه لاکپشت می‌شود.

دوناتلو(با نوار بنفش): می‌تواند از گجت‌ها و اسلحه‌های مختلفی چون مین و اسلحه لیزری و... در طول مبارزات استفاده کند.

رافایل (با نوار قرمز): او پهلوون لاکپشت‌هاست و مبارزات تن به تنش شبیه به کشتی‌کج کارهاست.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

۱۰+۱ - رعد سیاه Black Lightning (پوسته جدید کاراکتر ریدن)

دی سی برای آنکه در قشر سیاهپوستان هم بتواند خودش را جا بیندازد (به خصوص قشر ضعیف و کم درآمد) کاراکتر رعد سیاه را خلق کرد و به لطف سریال جدیدی که از روی این شخصیت ساخته توانسته محبوبیت آن را در این روزها دو چندان کند. ابرقهرمان بازنشسته‌ای که توانایی جمع‌آوری و کنترل الکتریسیته را دارد و پس از پیدایش گنگسترهای خطرناک در محلات پایین شهر (محل زندگی خود و خانواده‌اش)، تصمیم می‌گیرد تا بار دیگر یک ابرقهرمان باشد. دلیل آوردن این شخصیت به بازی هم احتمالا همین سریال و محبوبیتش است.

بازی Injustice 2: Legendary Edition
این کاراکترها توسط پوسته‌های مختلف در بازی خلق می‌شوند و شخصیت‌های مجزا نیستند

بازی Injustice 2: Legendary Edition را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های کامیک بوکی تاریخ گیم دانست و جزییات ریز و درشتی که در رفتار و گفتار شخصیت‌ها در آن به چشم می‌خورد، برای همه کمیک بازان شگفت آور است (صحبت‌های رد و بدل شده بین مبارزین قبل از نبردشان همیشه تفاوت دارد و بسته به کاراکترها شاهد شنیدن دیالوگ‌های بسیار جالبی هستیم)

بازی Injustice 2: Legendary Edition
شخصیت نه چندان معروف White Canary در بازی حضور دارد ولی فقط و فقط در نسخه موبایل (احتمالا او را از سریال Legends of Tomorrow بشناسید)

خط داستانی کوتاهی که برای تمامی کاراکترهای جدید در بازی در نظرگرفته شده نشان از اهمیت دادن به موضوع داستان و داشتن محتوا در بازی برمی‌گردد و ناشر صرفا چندین کاراکتر را ردیف نکرده و بیخیال هویت‌سازی‌شان شود

بازی Injustice 2: Legendary Edition

Injustice 2: Legendary Edition به مراتب از رقیب خود یعنی Marvel Vs Capcom بهتر است و یک بازی رزمی به معنای واقعی نسل هشتمیست. باتوجه به بهبودهای بازی (از جمله اضافه شدن بخش تمرین بسیار قوی و تغییرات ریز و درشت در بخش آنلاین و اضافه شدن انبوه Gearها و...) تجربه این بازی به کلیه گیمرها علی‌الخصوص دوستداران کامیک،ژانر فایتینگ،ابرقهرمانان دی‌سی توصیه می‌شود.

بازی Injustice 2: Legendary Edition

پی نوشت: چقدر جای یک سری کاراکترها از بازی اول مثل شزم و هاوک گیرل و من‌هانتر و حتی شخصیت‌های خارج از دنیای دی‌سی که با اتمسفر بازی همخوانی دارند مثل اسپاون خالیست! باشد که بازی سوم جبران کند.

  • کلکسیون نسبتا کاملی از ابرقهرمانان و ابرشروران دنیای دی سی
  • سیستم مبارزات عالی چه برای حرفه‌ای‌ها و چه مبتدی‌ها
  • گرافیک خوب
  • داستان غنی
  • بخش آنلاین
  • به علاوه محتواهای بسیار زیاد و تغییرات در بخش‌هایی چون در تمرین
  • صداگذاری عالی
  • فقدان برخی کاراکترها از نسخه اول بازی هنوز حس می‌شود
  • موسیقی بازی جای کار بیشتری داشت
  • کند بودن برخی مبارزات
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    خودسانسوری ناخواسته?

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

      خیلی حال داده بود این صحنه از بازی و باعث شد که راحت و بی دردسر بتونم عکس رو منتشر کنم. یعنی دم اون گیاها و دستهای این دو بزرگوار گرم واقعا

  • saeid hanifi
    saeid hanifi | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    دیجیاتو میبینم که شمام زدین تو کار نصب بازی کرک شده !! حالا دوستان کنسول باز باید بیشتر قدر pc رو بدونن. تو این مملکت فعلا استفاده از PC خوبه.

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

      ما که نزدیم توی این کار البته و بازیای پی سی رو یا خود ناشر به دستمون میرسونه و یا از استیم تهیه می کنیم. لینک خرید بازی از استیم: https://store.steampowered.com/sub/249064/ درسته گرونی و دلار خیلی سخت شده این روزها ولی باز هم توصیه می کنیم بازی رو اورجینال تهیه کنید هرجور شده.

  • Shahriar
    Shahriar | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

    ? ? تیترش حرف نداره

  • mohammad.progamer84
    mohammad.progamer84 | ۱۸ تیر ۱۳۹۷

    برای به دست آوردن این dlc تو ps4 باید این بازی آپدیت کنیم؟چند گیگه؟

    • آرش پارساپور
      آرش پارساپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

      نه با آپدیت نمیشه و رایگان نیست این پکیج دوست عزیز. باید بخرینش.

      • mohammad.progamer84
        mohammad.progamer84 | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

        یعنی باید از ps store با گیفت کارت دانلودش کنم؟

        • آرش پارساپور
          آرش پارساپور | ۱۹ تیر ۱۳۹۷

          آره یا نسخه فیزیکی رو تهیه کنید که البته توی ایران من قیمت کردم و نزدیک 550 بود!

مطالب پیشنهادی