ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فضاپیمای VSS Unity شرکت Virgin Galactic
علمی

برنامه Virgin Galactic برای آغاز مسافرت های فضایی تجاری از پایگاهی در ایتالیا

کمپانی Virgin Galactic با ثبت یک قرارداد همکاری طولانی مدت با دو کمپانی فضایی بزرگ در کشور ایتالیا، برنامه های خود برای آغاز مسافرت های فضایی تجاری را وارد فاز جدیدی کرد. قرار است نخستین پایگاه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

کمپانی Virgin Galactic با ثبت یک قرارداد همکاری طولانی مدت با دو کمپانی فضایی بزرگ در کشور ایتالیا، برنامه های خود برای آغاز مسافرت های فضایی تجاری را وارد فاز جدیدی کرد. قرار است نخستین پایگاه توریسم فضایی این کمپانی در این کشور اروپایی احداث شود.

فرودگاه فضایی «Grottaglie» در نزدیکی سوحل دریای مدیترانه و در پاشنه پوتین ایتالیایی احداث خواهد شد. شرکای Virgin Galactic در این پروژه بلندپروازانه شرکت دولتی Altec و بزرگترین کمپانی فضایی خصوصی ایتالیایی یعنی Sitael خواهند بود. هنوز برنامه زمانبندی مشخصی برای اجرای این پروژه مشترک اعلام نشده است.

قرار است برای رساندن مسافران مشتاق به فضا یک فضاپیمای کاملاً اختصاصی ساخته شود. فضاپیمایی که با افزوده شدن تکنولوژی های سه شرکت همکار تولید و به طور دائم در پایگاه Grottaglie باقی خواهد ماند. ضمن این که سایر آژانس های فضایی دولتی و خصوصی در قاره اروپا نیز خواهند توانست از خدمات این پایگاه استفاده نمایند.

در حال حاضر از فضاپیمای مورد اشاره یک نمونه اولیه تحت عنوان VSS Unity وجود دارد و Virgin Galactic در حال توسعه آن و انجام تست های پروازی در خاک ایالات متحده است. این فضاپیما طراحی شده تا بتواند مسافران را به فضای «زیرمداری» ببرد. در این ارتفاع مسافران می توانند دقایقی را در حالت بی وزنی کامل گذرانده و به زمین بازگردند.

فضاپیمای VSS Unity شرکت Virgin Galactic

VSS Unity قرار است به کمک یک راکت تا ارتفاع بالا پرتاب و سپس به کمک موتورهای خود باقی مسیر تا رسیدن به مدار لازم و سپس بازگشت به زمین را طی کند.

در حال حاضر امکان پیش خرید بلیط برای انجام نخستین سفرهای فضایی تجاری کمپانی Virgin Galactic وجود دارد. گرچه برای به دست آوردن یک صندلی در VSS Unity می بایست مبلغی در حدود ۲۵۰ هزار دلار پرداخت نمایید.

گرچه هنوز تاریخ دقیقی برای این رویداد اعلام نشده، اما ریچارد برانسون مدیرعامل Virgin Galactic معتقد است که یک یا دو سال بیشتر تا این رویداد فاصله نداریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی